Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Zameldowanie na pobyt stały
Znak
SO-K-20
Data utworzenia
2018-07-04
Opis

SO-K-20

Zameldowanie na pobyt stały

1. Komórka odpowiedzialna za realizację:

·       Wydział Spraw Obywatelskich

2. Wymagane dokumenty:

·       Wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego (załącznik do pobrania znajduje się na końcu informacji);

·       W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo: pisemne pełnomocnictwo do zameldowania (załącznik do pobrania znajduje się na końcu informacji).

    Dokumenty do wglądu:

·       Dokument stwierdzający tożsamość;

·       Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (akt notarialny, umowa najmu, wyciąg z księgi wieczystej);

·       W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo - dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.

3. Miejsce i sposób złożenia:

·       Urząd Miasta Lubartów, pokój 116, I piętro, tel. 81 854 46 27;

·       Elektronicznie: poprzez ePUAP lub portal obywatel.gov.pl.

4. Opłaty:

·       Nie pobiera się;

·       opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł (pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie ustawy o opłacie skarbowej);

Opłaty należy wnieść na rachunek bankowy:

·       konto nr: 95 1020 3147 0000 8902 0102 7945.

5. Termin załatwienia sprawy:

·       Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.

6. Sposób postępowania i dodatkowe informacje:

·       Zameldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości;

·       w wyniku dokonania czynności meldunkowej obywatel otrzymuje potwierdzenie zameldowania na pobyt stały.

7. Tryb odwoławczy:

·       Nie przysługuje

8. Podstawa prawna:

·       Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510);

·       Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz. 2411);

·       Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1546);

·       Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735).

9. Formularze i załączniki:

·       SO-F-20 (ELZPS1) Zgłoszenie pobytu stałego

·       SO-F-33 Pełnomocnictwo zwykłe

Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia: 2018-07-04 14:05:44