Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentów
SO-K-20 |
Zameldowanie na pobyt stały |
1. Komórka odpowiedzialna za realizację: |
|
· Wydział Spraw Obywatelskich |
|
2. Wymagane dokumenty: |
|
· Wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego (załącznik do pobrania znajduje się na końcu informacji); · W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo: pisemne pełnomocnictwo do zameldowania (załącznik do pobrania znajduje się na końcu informacji). |
|
Dokumenty do wglądu: |
|
· Dokument stwierdzający tożsamość; · Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (akt notarialny, umowa najmu, wyciąg z księgi wieczystej); · W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo - dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. |
|
3. Miejsce i sposób złożenia: |
|
· Urząd Miasta Lubartów, pokój 116, I piętro, tel. 81 854 46 27; · Elektronicznie: poprzez ePUAP lub portal obywatel.gov.pl. |
|
4. Opłaty: |
|
· Nie pobiera się; · opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł (pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu są zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie ustawy o opłacie skarbowej); Opłaty należy wnieść na rachunek bankowy: · konto nr: 95 1020 3147 0000 8902 0102 7945. |
|
5. Termin załatwienia sprawy: |
|
· Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego. |
|
6. Sposób postępowania i dodatkowe informacje: |
|
· Zameldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości; · w wyniku dokonania czynności meldunkowej obywatel otrzymuje potwierdzenie zameldowania na pobyt stały. |
|
7. Tryb odwoławczy: |
|
· Nie przysługuje |
|
8. Podstawa prawna: |
|
· Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510); · Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz. 2411); · Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1546); · Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735). |
|
9. Formularze i załączniki: · SO-F-20 (ELZPS1) Zgłoszenie pobytu stałego · SO-F-33 Pełnomocnictwo zwykłe |
Dodano do BIP dnia: 2018-07-04 14:05:44