Burmistrz Miasta
Burmistrz
Krzysztof Paśnik
Tel. sekretariat: 81 855-22-73, 81 855-25-86
Przyjmowanie interesantów: w dni pracy Urzędu 7:30 - 15:30
Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz;
2) inicjowanie i podejmowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym niezastrzeżonych na rzecz innych organów i podmiotów;
3) organizowanie współpracy z organami administracji samorządowej i rządowej oraz nadzorowanie wykonywania zadań zleconych i powierzonych;
4) wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzeń w przypadkach niecierpiących zwłoki określonych ustawą o samorządzie gminnym;
5) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
6) upoważnianie Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
7) nadzór nad gospodarką finansową Miasta oraz koordynowanie spraw dotyczących gospodarki finansowej Gminy;
8) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z bieżącym funkcjonowaniem Miasta i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
9) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem oraz udzielanie upoważnień Zastępcy Burmistrza bądź łącznie Zastępcy Burmistrza i innej osobie do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem;
10) powoływanie i odwoływanie Zastępcy Burmistrza, zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Miasta oraz pracowników Urzędu;
11) występowanie do Rady z wnioskiem w sprawie powołania i odwołania Skarbnika;
12) udzielanie pełnomocnictw kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta;
13) przygotowywanie i przedkładanie Radzie projektów uchwał, określanie sposobu wykonania uchwał oraz udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz składanie sprawozdań z wykonywania uchwał Rady;
14) publikacja uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej, sprawozdań z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał właściwym organom nadzoru;
15) udzielanie pełnomocnictw procesowych do reprezentowania Gminy i Urzędu;
16) pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Miasta Lubartów;
17) wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego;
18) realizacja Programu Rozwoju Miasta;
19) gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu;
20) nadzór i realizacja celów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
21) dokonywanie innych czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za Urząd, jako pracodawcę;
22) rozpatrywanie skarg, wniosków oraz petycji;
23) nadzorowanie funkcjonującego w Urzędzie systemu kontroli zarządczej;
24) realizowanie zadań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz sprawowanie nadzoru nad racjonalnym gospodarowaniem kadrami, funduszem płac i mieniem Urzędu;
25) nadzorowanie prac związanych z przeprowadzaniem wyborów do organów samorządu terytorialnego, wyborów prezydenckich, wyborów parlamentarnych oraz referendów i ławników sądowych;
26) koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów regulaminów i przepisów wewnętrznych związanych z funkcjonowaniem Urzędu;
27) wykonywanie zadań wynikających ze sprawowania funkcji Zgromadzenia Wspólników w spółkach komunalnych Miasta;
28) sprawowanie nadzoru i koordynacja spraw z zakresu rolnictwa, planowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami;
29) nadzorowanie i koordynacja zadań w zakresie współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
30) nadzór nad realizacją zadań z zakresu promocji Miasta oraz komunikacji społecznej;
31) uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych;
32) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, Regulamin oraz uchwały Rady;
33) nadzorowanie załatwiania spraw z zakresu działania komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych Miasta bezpośrednio podległych Burmistrzowi, wymienionych w Regulaminie, zgodnie ze schematem organizacyjnym stanowiącym załącznik do niniejszego Regulaminu.
Dane | Przenieś | Opcje | Tytuł | Data utworzenia | Znak dokumentu | Wprowadzający | Wytwarzający | Wydział |
---|