Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

Burmistrz Miasta

Burmistrz

Krzysztof Paśnik

Tel. sekretariat: 81 855-22-73, 81 855-25-86

Przyjmowanie interesantów: w dni pracy Urzędu 7:30 - 15:30

Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności: 

1) kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz;

2) inicjowanie i podejmowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym niezastrzeżonych na rzecz innych organów i podmiotów;

3) organizowanie współpracy z organami administracji samorządowej i rządowej oraz nadzorowanie wykonywania zadań zleconych i powierzonych;

4) wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzeń w przypadkach niecierpiących zwłoki określonych ustawą o samorządzie gminnym;

5) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;

6) upoważnianie Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;

7) nadzór nad gospodarką finansową Miasta oraz koordynowanie spraw dotyczących gospodarki finansowej Gminy;

8) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z bieżącym funkcjonowaniem Miasta i udzielanie upoważnień w tym zakresie;

9) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem oraz udzielanie upoważnień Zastępcy Burmistrza bądź łącznie Zastępcy Burmistrza i innej osobie do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem;

10) powoływanie i odwoływanie Zastępcy Burmistrza, zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Miasta oraz pracowników Urzędu;

11) występowanie do Rady z wnioskiem w sprawie powołania i odwołania Skarbnika;

12) udzielanie pełnomocnictw kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta;

13) przygotowywanie i przedkładanie Radzie projektów uchwał, określanie sposobu wykonania uchwał oraz udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz składanie sprawozdań z wykonywania uchwał Rady;

14) publikacja uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej, sprawozdań z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał właściwym organom nadzoru;

15) udzielanie pełnomocnictw procesowych do reprezentowania Gminy i Urzędu;

16) pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Miasta Lubartów;

17) wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego;

18) realizacja Programu Rozwoju Miasta;

19) gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu;

20) nadzór i realizacja celów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;

21) dokonywanie innych czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za Urząd, jako pracodawcę;

22) rozpatrywanie skarg, wniosków oraz petycji;

23) nadzorowanie funkcjonującego w Urzędzie systemu kontroli zarządczej;

24) realizowanie zadań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz sprawowanie nadzoru nad racjonalnym gospodarowaniem kadrami, funduszem płac i mieniem Urzędu;

25) nadzorowanie prac związanych z przeprowadzaniem wyborów do organów samorządu terytorialnego, wyborów prezydenckich, wyborów parlamentarnych oraz referendów i ławników sądowych;

26) koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów regulaminów i przepisów wewnętrznych związanych z funkcjonowaniem Urzędu;

27) wykonywanie zadań wynikających ze sprawowania funkcji Zgromadzenia Wspólników w spółkach komunalnych Miasta;

28) sprawowanie nadzoru i koordynacja spraw z zakresu rolnictwa, planowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami;

29) nadzorowanie i koordynacja zadań w zakresie współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;

30) nadzór nad realizacją zadań z zakresu promocji Miasta oraz komunikacji społecznej;

31) uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych;

32) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, Regulamin oraz uchwały Rady;

33) nadzorowanie załatwiania spraw z zakresu działania komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych Miasta bezpośrednio podległych Burmistrzowi, wymienionych w Regulaminie, zgodnie ze schematem organizacyjnym stanowiącym załącznik do niniejszego Regulaminu.

Szukaj dokumentów
od do
Dane Przenieś Opcje Tytuł Data utworzenia Znak dokumentu Wprowadzający Wytwarzający Wydział