Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Podział nieruchomości
Znak
GNP-15
Data utworzenia
2024-01-08
Opis

GNP-15

Podział nieruchomości

1. Komórka odpowiedzialna za realizację

-   Wydział Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa

2. Wymagane dokumenty

-   Postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału nieruchomości.

-   Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości (wzór).

-   Mapa projektu podziału sporządzona przez geodetę uprawnionego.

-   Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.

-   Wykaz zmian gruntowych.

- Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze          wieczystej.

    Dokumenty do wglądu:

      _____________

3. Miejsce złożenia

-   Urząd Miasta – Biuro Obsługi Interesanta,  po uzgodnieniu dokumentacji w pok. Nr 126

4. Opłaty.

-   Nie pobiera się

5. Termin załatwienia sprawy.

-   Bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż 30 dni

6. Sposób postępowania i dodatkowe informacje

-   Po otrzymaniu postanowienia pozytywnie opiniującego wstępny projekt podziału, wniosek o zatwierdzenie   podziału składa właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości, jeśli nieruchomość jest we współwłasności lub współużytkowaniu wieczystym to pod wnioskiem podpisują się wszyscy współwłaściciele lub współużytkownicy wieczyści.

-   Do wniosku dołączane są:

a)     postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału,

b)     mapa projektu podziału -1 szt., (w przypadku podziału nieruchomości z wydzieleniem działek gruntu pod drogi publiczne – 2 szt.),

c)     protokół z przyjęcia granic nieruchomości,

d)     wykaz zmian gruntowych,

e)     wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.

1.     Mapa projektu podziału sporządzana jest przez geodetę uprawnionego i powinna zawierać dane dotyczące nieruchomości podlegającej podziałowi i nowo wydzielonych działek gruntu a w szczególności:

a)     nazwę jednostki ewidencyjnej, numer i nazwę obrębu oraz numer arkusza mapy,

b)     skalę mapy,

c)     granice nieruchomości podlegającej podziałowi,

d)     oznaczenie księgi wieczystej,

e)     przedstawione w kolorze czerwonym granice projektowanych działek i ich numery,

f)      powierzchnie nieruchomości przed i po podziale,

g)     wykaz synchronizacyjny w przypadku, gdy w księdze wieczystej nieruchomość posiada inne oznaczenia niż w ewidencji gruntów,

h)     w przypadku wydzielenia działek bez dostępu do drogi publicznej – propozycja ustanowienia służebności drogowej,

 

7. Tryb odwoławczy

-   Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Lubartów w    terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

 

8. Podstawa prawna

-   Dział III Rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lutego 1998 r. w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości oraz sposobu sporządzania i rodzajów dokumentów wymaganych w tym postępowaniu.

9. Formularze i załączniki

  • Wzór wniosku w wybranym standardzie: GNP-F-15
Załączniki
pdf 163 KB pobrano: 40 razy
pdf 401 KB pobrano: 22 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Kiciński Radosław
Dodano do BIP dnia: 2020-11-09 12:49:13