Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentów
GNP-15 |
Podział nieruchomości |
1. Komórka odpowiedzialna za realizację |
|
- Wydział Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa |
|
2. Wymagane dokumenty |
|
- Postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału nieruchomości. - Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości (wzór). - Mapa projektu podziału sporządzona przez geodetę uprawnionego. - Protokół z przyjęcia granic nieruchomości. - Wykaz zmian gruntowych. - Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej. |
|
Dokumenty do wglądu: |
|
_____________ |
|
3. Miejsce złożenia |
|
- Urząd Miasta – Biuro Obsługi Interesanta, po uzgodnieniu dokumentacji w pok. Nr 126 |
|
4. Opłaty. |
|
- Nie pobiera się |
|
5. Termin załatwienia sprawy. |
|
- Bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż 30 dni |
|
6. Sposób postępowania i dodatkowe informacje |
|
- Po otrzymaniu postanowienia pozytywnie opiniującego wstępny projekt podziału, wniosek o zatwierdzenie podziału składa właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości, jeśli nieruchomość jest we współwłasności lub współużytkowaniu wieczystym to pod wnioskiem podpisują się wszyscy współwłaściciele lub współużytkownicy wieczyści. - Do wniosku dołączane są: a) postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału, b) mapa projektu podziału -1 szt., (w przypadku podziału nieruchomości z wydzieleniem działek gruntu pod drogi publiczne – 2 szt.), c) protokół z przyjęcia granic nieruchomości, d) wykaz zmian gruntowych, e) wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej. 1. Mapa projektu podziału sporządzana jest przez geodetę uprawnionego i powinna zawierać dane dotyczące nieruchomości podlegającej podziałowi i nowo wydzielonych działek gruntu a w szczególności: a) nazwę jednostki ewidencyjnej, numer i nazwę obrębu oraz numer arkusza mapy, b) skalę mapy, c) granice nieruchomości podlegającej podziałowi, d) oznaczenie księgi wieczystej, e) przedstawione w kolorze czerwonym granice projektowanych działek i ich numery, f) powierzchnie nieruchomości przed i po podziale, g) wykaz synchronizacyjny w przypadku, gdy w księdze wieczystej nieruchomość posiada inne oznaczenia niż w ewidencji gruntów, h) w przypadku wydzielenia działek bez dostępu do drogi publicznej – propozycja ustanowienia służebności drogowej,
|
|
7. Tryb odwoławczy |
|
- Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Lubartów w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
|
|
8. Podstawa prawna |
|
- Dział III Rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lutego 1998 r. w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości oraz sposobu sporządzania i rodzajów dokumentów wymaganych w tym postępowaniu. |
|
9. Formularze i załączniki
|
Dodano do BIP dnia: 2020-11-09 12:49:13