Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
Znak
IM-K-15
Data utworzenia
2024-04-15
Opis

IM-K-15

Wydanie decyzji administracyjnej zezwalającej na zajęcie pasa drogowego

1. Komórka odpowiedzialna za realizację

·       Wydział Infrastruktury Miejskiej

2. Wymagane dokumenty

·       Wniosek

·       Załączniki do wniosku :

-   szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;

-   zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych lub informacja o sposobie zabezpieczenia robót (jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu) ;

W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do wniosku należy dołączyć dodatkowo :

-   ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;

-   oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej (jeżeli do budowy wymagane jest pozwolenie lub zgłoszenie robót budowlanych).

W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót, zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów :

-   projektu budowlanego obiektu umieszczanego w pasie drogowym ;

-   harmonogramu robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego prowadzenia robót.

W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora - oryginał pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.

    Dokumenty do wglądu:

·       Dowód osobisty

3. Miejsce złożenia

·       Osobiście: Urząd Miasta Lubartów –  Biuro Obsługi Mieszkańców parter, sekretariat pok. 108

·       Elektronicznie: np. poprzez ePUAP, portal obywatel.gov.pl

4. Opłaty.

·       Skarbowa – 17 zł za pełnomocnictwo

·       Administracyjna

           a)  Za zajęcie 1m² powierzchni pasa drogowego –jezdni ( za każdy dzień zajęcia )

·       2,00 zł. - przy zajęciu jezdni do 20% szerokości

·       3,00 zł. - przy zajęciu jezdni o szerokości od 20% do 50%

·       5,00 zł. - przy zajęciu jezdni o szerokości ponad 50 %

b)  Za zajęcie 1m² powierzchni pasa drogowego : poboczy, drogi dla pieszych, placów, zatok postojowych i autobusowych, drogi dla rowerów

·       2,00 zł. - za każdy dzień zajęcia

            c)  Za zajęcie 1m² powierzchni pozostałych elementów pasa drogowego

·       1,00 zł. - za każdy dzień zajęcia

            d)  W odniesieniu do urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej za zajęcie 1 m² powierzchni pasa drogowego w celu prowadzenia robót oraz w innych celach na prawach wyłączności

·       0,20 zł za każdy dzień zajęcia

            e)  Opłata roczna za zajęcie 1m² powierzchni przez rzut poziomy urządzeń infrastruktury technicznej

dla urządzeń infrastruktury telekomunikacyjnej

·       5,00 zł.  - pasa drogowego dróg gminnych

·       5,00 zł.  - na obiekcie mostowym

Dla pozostałych urządzeń

·       50,00 zł   - pasa drogowego dróg gminnych

·       100,00 zł – na obiekcie mostowym

            f)   Za umieszczenie obiektów innych niż handlowe i usługowe za 1 m² pasa drogowego

·       1,00 zł – przez rzut poziomy obiektu

·       0,20 zł – przez rzut poziomy obiektu infrastruktury telekomunikacyjnej

5. Termin załatwienia sprawy.

·       Do 30 dni,

6. Sposób postępowania i dodatkowe informacje

·       złożenie wniosku wraz z załącznikami

7. Tryb odwoławczy

·       do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie za pośrednictwem Burmistrza Miasta Lubartów w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji

·       skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie

8. Podstawa prawna

·       art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych

·       uchwała Rady Miasta Lubartów z dnia 23 grudnia 2019 r. nr XV/122/2019 w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dróg gminnych Miasta Lubartów (Dz. Urz. Woj. Lubel. z 2020 r. poz. 133)

·       ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r Kodeks postępowania administracyjnego

·       ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

9. Formularze i załączniki

Wzór wniosku IM-F-15

 

Załączniki
pdf 181 KB pobrano: 1 raz
pdf 457 KB pobrano: 3 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Brzostowski Wiesław
Dodano do BIP dnia: 2018-06-15 10:25:32