Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Wydział Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa
Telefon
(81) 85-53-057
Informacje dodatkowe
Naczelnik
p.o. Katarzyna Danił-Bałchan
Wydziałem Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Burmistrzowi Miasta
Do zadań Wydziału Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa należy:
1. W zakresie gospodarowania nieruchomościami i geodezji:
- gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości w szczególności poprzez prowadzenie spraw w zakresie komunalizacji, nabywania nieruchomości, sprzedaży, zamiany, darowizny, oddawania w użytkowanie wieczyste, przekształceń prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, ustanawiania ograniczonych praw rzeczowych, trwałego zarządu, dzierżawy najmu, użyczenia;
- prowadzenie ewidencji nieruchomości gminy;
- prowadzenie spraw w zakresie odszkodowań za przejmowane grunty wydzielone pod budowę dróg gminnych;
- aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
- prowadzenie spraw w zakresie korzystania z prawa pierwokupu nieruchomości;
- składanie wniosków wieczysto-księgowych;
- realizacja zadań w zakresie opłat adiacenckich z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków Miasta, podziałów geodezyjnych nieruchomości i scalenia nieruchomości;
- wykonywanie zadań związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości w sprawach, których stroną jest gmina;
- wnioskowanie o wywłaszczenie nieruchomości oraz ograniczenie wykonywania prawa własności nieruchomości;
- prowadzenie spraw dotyczących wyrażenia zgody na wykonywanie urządzeń infrastruktury technicznej na nieruchomościach miejskich;
- nadawanie numerów porządkowych budynków;
- prowadzenie operatów numeracji porządkowej nieruchomości i ewidencji miejscowości, ulic i adresów w formie elektronicznej;
- realizacja postanowień określonych uchwałą Rady Miasta w sprawie zasad stosowanych przy nadawaniu nazw ulicom, placom i innym terenowym obiektom publicznym oraz drogom wewnętrznym na terenie Miasta;
- prowadzenie postępowań w sprawach podziałów geodezyjnych, scalenia i podziału oraz rozgraniczenia nieruchomości;
- wnoszenie nieruchomości jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek;
- opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego i planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
- przedkładanie Radzie sprawozdań z zakresu nabywania, zbywania nieruchomości gminnych, informacji dot. udzielonych ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, zestawień nadanych i zmienionych nazw obiektów miejskich;
- sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości gminnych;
- koordynacja działań w zakresie ubezpieczeń majątku Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z poświadczaniem aktów własności ziemi;
- prowadzenie i przechowywanie książek obiektów budowlanych - budynków gminy administrowanych przez wydział;
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta w celu realizacji zadań z zakresu gospodarowania mieniem Miasta.
2. W zakresie planowania przestrzennego:
Realizacja zadań określonych ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym a w szczególności:
- prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta;
- prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- dokonywanie analiz aktualności planów przestrzennych oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta;
- przygotowanie projektów uchwał w sprawach sporządzania i zatwierdzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- ewidencja zatwierdzonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- nadzór nad realizacją ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- wydawanie decyzji ustalającej wysokość opłaty planistycznej;
- prowadzenie rejestru wniosków o zmianę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, analizowanie i przedkładanie Radzie;
- wydawanie decyzji w sprawach opłat i roszczeń związanych z uchwalaniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- przygotowanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Miasta i przedkładanie raz w okresie kadencji wniosków Radzie Miasta;
- wydawanie postanowień w sprawie opiniowania wstępnych projektów podziału nieruchomości;
- opiniowanie podziałów nieruchomości przeprowadzanych z urzędu do realizacji celów publicznych;
- wydawanie opinii o zgodności z planem miejscowym podziału nieruchomości w sytuacji, gdy o podziale orzeka sąd, a podział jest uzależniony od ustaleń planu miejscowego;
- przygotowanie opinii o dopuszczalności zabudowy plombowej na obszarach mieszkaniowych i mieszkaniowo - usługowych;
- przygotowanie opinii o dopuszczalności odstąpienia od ustaleń planu miejscowego w zakresie obowiązku bilansowania miejsc parkingowych;
- wydawanie opinii i zaświadczeń o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, zaświadczeń o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzeniem aktualizacji projektu założeń do miejskiego planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwo gazowe Miasta;
- opiniowanie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych pod względem zgodności z kierunkami rozwoju gminy określonymi w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji dóbr kultury znajdujących się na terenie Miasta;
- prowadzenie rejestrów w zakresie prowadzonych spraw.
3. W zakresie rolnictwa:
- prowadzenie spraw związanych z rolnictwem, wykonywanie czynności związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych, wstępne szacowanie strat w rolnictwie w przypadku wystąpienia powodzi i klęski żywiołowej;
- prowadzenie spraw o zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
- przyjmowanie oświadczeń i zeznań świadków związanych z pracą w rolnictwie, wydawanie zaświadczeń o opłacaniu składek na FUSR lub kserokopii materiałów źródłowych;
- wykonywanie prac zleconych z zakresu statystyki rolnej.
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Brak przypisanych pracowników
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2019-04-16
Osoba wprowadzająca informację:
Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia:
2019-04-16