Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Spraw Obywatelskich
Telefon
81 85-44-616 - Naczelnik
81 85-44-627 - Ewidencja mieszkańców
Informacje dodatkowe

Naczelnik
Tomasz Szołtek


Wydziałem Spraw Obywatelskich kieruje naczelnik.
Wydział podlega Burmistrzowi

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:

1. W zakresie spraw obywatelskich:

  1. prowadzenie ewidencji ludności w zakresie rejestracji danych zgromadzonych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności (PESEL) oraz Rejestrze Mieszkańców;
  2. udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL;
  3. wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności;
  4. sporządzanie i aktualizacja spisu wyborców dla przeprowadzenia wyborów i referendum;
  5. sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
  6. sporządzanie i wydawanie aktu pełnomocnictwa do głosowania;
  7. opracowanie i wydawanie decyzji administracyjnych orzekających w sprawach wymeldowania i zameldowania;
  8. sporządzanie wykazów dzieci dla szkół i przedszkoli;
  9. potwierdzanie dokumentów w sprawach świadczeń zagranicznych pozostających we właściwości wydziału;
  10. nadawanie numerów PESEL w przypadkach określonych przepisami ustawy o ewidencji ludności;
  11. przyjmowanie zgłoszeń zameldowania na pobyt stały lub czasowy;
  12. przyjmowanie zgłoszeń wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego;
  13. przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granicę na pobyt stały lub czasowy;
  14. przyjmowanie zgłoszeń powrotu z wyjazdu poza granicę na pobyt czasowy;
  15. realizacja zadań związanych z pomocą repatriantom;
  16. usuwanie niezgodności na wnioski składane drogą elektroniczną przez ewidencje ludności i urzędy stanu cywilnego miast i gmin z całego obszaru RP;
  17. udostępnianie danych osobowych z prowadzonych zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych według złożonych wniosków z zachowaniem przepisów wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych;
  18. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
  19. przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
  20. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dowodów osobistych;
  21. unieważnienie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych;
  22. prowadzenie archiwum dowodowego;
  23. opracowanie i przesyłanie sprawozdań na potrzeby Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego i MSWiA;
  24. nadzór nad funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego w Mieście;
  25. wykonywanie zadań związanych z wyborami: Prezydenta RP, parlamentarnych, samorządu terytorialnego w zakresie ustalonym kodeksem wyborczym i innymi przepisami;
  26. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych na organizację i przeprowadzanie imprez masowych na terenie Miasta;
  27. prowadzenie spraw związanych ze zgromadzeniami publicznymi;
  28. współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
  29. prowadzenie rejestru osób ubiegających się o lokale mieszkalne;
  30. współpraca z zespołem opiniującym wnioski o najem lokali mieszkalnych;
  31. wydawanie skierowań w sprawie przyznania lokalu mieszkalnego w zasobach mieszkaniowych Miasta;
  32. współpraca z zarządcami budynków: Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Spółka z.o.o, spółdzielniami mieszkaniowymi i wspólnotami mieszkaniowymi;
  33. prowadzenie spraw wynikających z współwłasności Miasta we wspólnotach mieszkaniowych, reprezentowanie Miasta, jako współwłaściciela we wspólnotach mieszkaniowych oraz bieżąca współpraca z zarządami wspólnot;
  34. realizacja postanowień Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Miasta, w tym prowadzenie spraw związanych z polityką czynszową;
  35. prowadzenie spraw dotyczących repatriacji;
  36. prowadzenie spraw dotyczących mniejszości narodowych.

2. W zakresie zarządzania kryzysowego:

  1. monitorowanie, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie Miasta;
  2. kierowanie oraz koordynowanie akcjami ratunkowymi;
  3. prowadzenie spraw dotyczących ochrony przeciwpowodziowej;
  4. wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania Miasta;
  5. organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
  6. przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
  7. realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
  8. opracowanie planu reagowania kryzysowego i jego aktualizowanie;
  9. organizacja szkoleń i posiedzeń Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzysowego;
  10. zapewnienie sprawności działania systemów monitorowania zagrożeń oraz ostrzegania o klęskach żywiołowych;
  11. realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej;
  12. realizacja zadań wynikających z ustawy o klęskach żywiołowych oraz ustawy o zarządzaniu kryzysowym;
  13. obsługa systemu monitoringu wizyjnego poprzez obserwację rejonów objętych pracą kamer, rejestrowanie przebiegu zachodzących zdarzeń oraz uzyskanie informacji w czasie rzeczywistym o zaistniałej w danym miejscu sytuacji;
  14. współpraca z jednostkami zewnętrznymi odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo miasta w celu dostarczenia dokładnej informacji o zdarzeniach zaistniałych w rejonach objętych obserwacją oraz uruchomienie reakcji odpowiednich służb w zależności od zdarzenia;
  15. przygotowywanie raportów z przeprowadzonych działań;
  16. analiza i przygotowywanie sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego.

3. W zakresie spraw obrony cywilnej:

  1. dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej;
  2. opracowywanie planu obrony cywilnej;
  3. opracowywanie planu działania;
  4. organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
  5. organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej;
  6. przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
  7. tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
  8. przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze we współdziałaniu z odpowiednimi jednostkami i komórkami organizacyjnymi Urzędu;
  9. planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności we współdziałaniu z odpowiednimi jednostkami i komórkami organizacyjnymi Urzędu;
  10. planowanie i zapewnienie ochrony ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem we współdziałaniu z odpowiednimi jednostkami i komórkami organizacyjnymi;
  11. planowanie przedsięwzięć w zakresie przygotowania i funkcjonowania budowli ochronnych, urządzeń specjalnych oraz innych obiektów obrony cywilnej, a także ochronnego zaciemniania Miasta;
  12. planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
  13. zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych;
  14. prowadzenie gospodarki materiałowej na potrzeby obrony cywilnej;
  15. zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania;
  16. integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
  17. planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do ich realizacji;
  18. prowadzenie bazy danych sił i środków ratowniczych dotyczących zasobów Gminy w zakresie spraw związanych z bezpieczeństwem w sytuacjach kryzysowych;
  19. współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej;
  20. organizowanie szkoleń i upowszechnianie wiedzy z zakresu powszechnej samoobrony;
  21. realizacja pozostałych zadań z zakresu obrony cywilnej, zastrzeżonych przepisami prawa dla gminy.

4. W zakresie spraw obronnych:

  1. planowanie i prowadzenie spraw obronnych; 
  2. realizacja zadań związanych z opracowaniem i aktualizacją planu operacyjnego funkcjonowania Miasta w warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa lub w czasie wojny; 
  3. realizacja zadań związanych z opracowaniem i aktualizacją regulaminu głównego i zapasowego stanowiska kierowania urzędu na czas wojny; 
  4. realizacja zadań związanych z nakładaniem świadczeń na rzecz obrony; 
  5. organizacja i doręczanie kart powołania do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny; 
  6. realizacja zadań w ramach wsparcia wojsk sojuszniczych i punktu kontaktowego (HNS); 
  7. organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu spraw obronnych dla pracowników Urzędu; 
  8. kontrola realizacji zadań obronnych w komórkach organizacyjnych Urzędu i jednostkach organizacyjnych Miasta; 
  9. przeprowadzenie rejestracji na potrzeby ewidencji wojskowej oraz kwalifikacji wojskowej; 
  10. reprezentowanie Burmistrza podczas kwalifikacji wojskowej i podejmowanie w jego imieniu czynności związanych z kwalifikacją wojskową; 
  11. prowadzenie postępowań w sprawie wzywania osób do stawiennictwa oraz prowadzenie listy osób stawiających się do kwalifikacji wojskowej; 
  12. współpraca z Szefem Wojskowego Centrum Rekrutacji w zakresie kwalifikacji wojskowej wynikającym z ustawy o obronie Ojczyzny; 
  13. realizacja pozostałych zadań z zakresu spraw obronnych, zastrzeżonych przepisami prawa dla gminy (burmistrza).

5. W zakresie pełnienia funkcji Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych:

  1. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych w zakresie działalności Urzędu; 
  2. zapewnienie ochrony informacji niejawnych (przychodzących, wytwarzanych, przechowywanych) w Urzędzie oraz nadzorowanie ich przestrzegania; 
  3. zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne; 
  4. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka; 
  5. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji; 
  6. prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych; 
  7. przetwarzanie informacji niejawnych oraz prowadzenie obowiązujących rejestrów; 
  8. prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości; 
  9. rejestrowanie dokumentów niejawnych; 
  10. udostępnianie i wydawanie dokumentów oznaczonych klauzulami tajności osobom posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa; 
  11. przeprowadzanie zwykłych postępowań wobec pracowników Urzędu, którzy mają być dopuszczeni do informacji niejawnych „zastrzeżonych" i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa; 
  12. prowadzenie i aktualizacja wykazu osób, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto.

6. W zakresie spraw związanych z obsługą działalności gospodarczej:

  1. obsługa przedsiębiorców w zakresie zasad i wymogów podejmowania działalności gospodarczej; 
  2. prowadzenie spraw związanych z Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej; 
  3. przyjmowanie, sprawdzanie wniosków CEIDG-1 i przekazywanie ich do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej po przekształceniu w formę dokumentu elektronicznego; 
  4. wydawanie na wniosek zainteresowanych kopii dokumentów o prowadzeniu działalności gospodarczej, znajdujących się w dokumentacji archiwalnej; 
  5. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką; 
  6. prowadzenie ewidencji obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie; 
  7. opiniowanie prowadzenia aptek ogólnodostępnych.

7. W zakresie udzielania informacji publicznej:

  1. koordynowanie działań komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy Urzędu w zakresie udzielania informacji publicznej; 
  2. wydawanie decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej, należących do właściwości wydziału.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Paśnik Krzysztof
Data wytworzenia informacji:
2025-04-14
Osoba wprowadzająca informację:
Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia:
2020-02-18