Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Infrastruktury Miejskiej
Telefon
81 854-46-25
Informacje dodatkowe

Naczelnik
Radosław Stępiński

 
Wydziałem Infrastruktury Miejskiej kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Zastępcy Burmistrza Miasta

Do zadań Wydziału Infrastruktury Miejskiej należy:

1. Koordynacja działalności w zakresie:

  1. oczyszczania i odśnieżania Miasta;
  2. zaopatrzenia Miasta w wodę i odprowadzanie ścieków;
  3. gospodarki odpadami;
  4. sprawności kanalizacji deszczowej i sanitarnej;
  5. gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi;
  6. ochrony środowiska;
  7. zaopatrzenia w energię elektryczną i analiza jej zużycia dla Miasta.

2. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowiska miejskiego, w tym przygotowanie projektów uchwał w sprawie wysokości dziennych stawek opłaty targowej, zwolnień i ulg oraz sposobu poboru tej opłaty oraz określanie inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.

3. Konserwacja i bieżące utrzymanie zieleni i zadrzewień na terenach stanowiących mienie komunalne.

4. Bieżące utrzymanie zieleni w Parku Miejskim i zabiegi pielęgnacyjne zgodnie z zaleceniami Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

5. Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków finansowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na zadania ekologiczne.

6. Utrzymanie zdrojów ulicznych, studni publicznych, cieków wodnych i szaletów miejskich.

7. Utrzymywanie rowów burzowych Miasta.

8. Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt posiadającym umowę z Miastem.

9. Wydawanie zezwoleń na:

  1. opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych; 
  2. ochronę przed bezdomnymi zwierzętami;
  3. prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
  4. utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne.

10. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt”.

11. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem cmentarza komunalnego.

12. Dozór nad grobami wojennymi oraz prowadzenie ich ewidencji.

13. Opiniowanie i wnioskowanie projektów zmian w wysokości opłat za usługi komunalne.

14. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym Miasta, a w szczególności:

  1. bieżąca współpraca z PGK Sp. z o.o. w sprawach dotyczących gospodarowania zasobem mieszkaniowymi Miasta; 
  2. nadzór i kontrola w zakresie formalnym i rzeczowym nad realizacją umowy zawartej z PGK Sp. z o.o. dotyczącej administrowania należącymi do Miasta zasobami mieszkaniowymi; 
  3. dokonywanie ocen oraz określanie potrzeb remontowych i inwestycyjnych w zakresie utrzymania zasobu mieszkaniowego Miasta we właściwym stanie technicznym przy współpracy z Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych; 
  4. prowadzenie nadzoru i kontroli realizowania w imieniu Miasta zadań remontowych i modernizacyjnych budynków oraz lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta. 

15. Prowadzenie spraw zarządu dróg gminnych Miasta w zakresie:

  1. opracowywania projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu; 
  2. utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich; 
  3. pełnienia funkcji inwestora; 
  4. utrzymania nawierzchni dróg, chodników, parkingów i drogowych obiektów inżynierskich; 
  5. realizacji zadań w zakresie inżynierii ruchu, w tym prowadzenie spraw organizacji ruchu drogowego; 
  6. koordynacji robót w pasie drogowym; 
  7. prowadzenia i aktualizacji ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom; 
  8. sporządzania oraz przekazywania informacji o drogach publicznych Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad; 
  9. przeprowadzania okresowej kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego; 
  10. wykonywania robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających, przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników; 
  11. wprowadzenia ograniczeń w ruchu drogowym lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia; 
  12. dokonywania okresowych pomiarów ruchu drogowego. 

16. Wydawanie zezwoleń oraz naliczanie opłat za zajęcie pasów drogowych dróg gminnych.

17. Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w wypadku jego naruszenia.

18. Organizowanie akcji zimowego utrzymania dróg i nadzór nad jej realizacją.

19. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przebiegu dróg powiatowych.

20. Prowadzenie spraw związanych z zaliczaniem dróg do kategorii dróg gminnych Miasta.

21. Prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z realizacją uchwały Rady w sprawie wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach Miasta i ustalania sposobu ich pobierania oraz określania wysokości stawek i opłat.

22. Budowa i rozbudowa zatok postojowych.

23. Koordynacja rozkładów jazdy dla przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób w regularnym transporcie drogowym.

24. Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym na terenie Miasta.

25. Wydawanie zezwoleń na umieszczanie w pasach drogowych dróg gminnych reklam oraz innych urządzeń nie związanych z utrzymaniem drogi.

26. Umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów oraz tablic informacyjnych.

27. Nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia dróg i placów w Mieście oraz jego rozbudowa. 

28. Organizacja i nadzór nad robotami publicznymi i interwencyjnymi w ramach wydziału.

29. Współdziałanie z Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w zakresie realizacji zadań Miasta przez Przedsiębiorstwo.

30. Wykonywanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną.

31. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody i prowadzenie dokumentacji stanu przyrody.

32. Tworzenie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami.

33. Wydawanie decyzji uwarunkowań środowiskowych.

34. Opracowywanie gminnego programu ochrony środowiska i programu ochrony powietrza.

35. Prowadzenie spraw w zakresie opiniowania wojewódzkich planów gospodarki odpadami.

36. Sporządzanie raportów z wykonywania programu ochrony środowiska.

37. Kontrola działalności przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

38. Prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości dotyczącej ochrony środowiska.

39. Wydawanie opinii w sprawie programu gospodarki odpadam niebezpiecznymi i innymi niż niebezpieczne.

40. Podejmowanie działań w przypadku zagrożenia środowiska.

41. Prowadzenie spraw w zakresie wydawania decyzji nakazujących właścicielom gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom, na wskutek zmiany przez właściciela stanu wody na gruncie.

42. Udzielanie informacji o stanie środowiska Miasta.

43. Naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska w zakresie ścieków nieczyszczonych odprowadzanych do kanalizacji deszczowej.

44. Opracowywanie informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.

45. Wydawanie decyzji w sprawie usunięcia drzew i krzewów z terenu nieruchomości oraz decyzji o wymiarze kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów.

46. Opracowywanie projektów decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do składowania lub magazynowania, wskazując sposób wykonania decyzji.

47. Prowadzenie nadzoru nad realizacją usług usuwania odpadów komunalnych.

48. Wystawianie opłat dodatkowych za parkowanie pojazdu w strefie płatnego parkowania bez uiszczenia opłaty parkingowej i wystawianie opłat abonamentowych.

49. Opróżnianie parkometrów zlokalizowanych w strefie płatnego parkowania i przekazywanie pobranych opłat parkingowych do Wydziału Finansowego.

50. Kontrola stanu infrastruktury w Mieście, w tym bieżące monitorowanie stanu nawierzchni jezdni i ciągów pieszych, stanu oznakowania ulic oraz prawidłowości zabezpieczenia prac prowadzonych w pasie drogowym.

51. Kontrola stanu czystości i porządku na terenie Miasta w oparciu o ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

52. Kontrolowanie i egzekwowanie poprawności umieszczania plakatów, reklam, ogłoszeń itp.

53. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem miejskich placów zabaw.

54. Naliczanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej na skutek wykonywania na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem, mających wpływ na zmniejszenie tej retencji przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej.

55. Prowadzenie dokumentacji związanej z utrzymaniem samochodu służbowego. 


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Paśnik Krzysztof
Data wytworzenia informacji:
2025-04-14
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10