Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Strategii Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych
Telefon
81-85-44-603
81-85-44-620
Informacje dodatkowe

Naczelnik
Piotr Turowski

Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Burmistrzowi Miasta

Do zadań Wydziału Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych należy:
1. W zakresie strategii i rozwoju Miasta:

  1. koordynacja działań w zakresie przygotowania, analizy efektów i aktualizacji Strategii Rozwoju Miasta i innych dokumentów o charakterze strategicznym dla Miasta; 
  2. formułowanie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Miasta, propozycji w zakresie sposobu realizacji Strategii Rozwoju Miasta; 
  3. monitorowanie realizacji Strategii Rozwoju Miasta i inicjowanie jego zmian; 
  4. gromadzenie informacji i danych ekonomicznych dotyczących Miasta; 
  5. inicjowanie i wspieranie nowych przedsięwzięć i inicjatyw gospodarczych oraz współdziałanie w tym zakresie z podmiotami gospodarczymi działającymi na terenie Miasta; 
  6. przedkładanie Radzie i Burmistrzowi analiz i informacji o zasadności podejmowanych przedsięwzięć gospodarczych i ich efektach społeczno-ekonomicznych; 
  7. organizowanie i uczestnictwo w spotkaniach, seminariach i konferencjach oraz targach i wystawach promujących rozwój gospodarczy Miasta; 
  8. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie inicjowania i koordynowania działań wskazanych w Strategii Rozwoju Miasta; 
  9. realizacja programu rozwoju Lubartowskiej Strefy Gospodarczej, prowadzenie działań związanych z rozwojem gospodarczym Miasta; 
  10. inicjowanie i prowadzenie działań w zakresie promocji gospodarczej Miasta; 
  11. aktywny udział w inicjatywach i wydarzeniach nakierowanych na promocję i rozwój gospodarczy Miasta; 
  12. opracowywanie ofert inwestycyjnych oraz materiałów promocyjnych i informacyjnych dotyczących terenów inwestycyjnych Miasta; 
  13. organizowanie i koordynowanie całokształtu przedsięwzięć służących rozwojowi Miasta, przy współdziałaniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Miasta; 
  14. współpraca z organami zarządzającymi programami i funduszami zewnętrznymi dla potrzeb planowania rozwoju społeczno - gospodarczego Miasta.

2. W zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych:

  1. prowadzenie stałego monitoringu możliwości pozyskiwania środków finansowych z funduszy zewnętrznych oraz pozyskiwanie szczegółowych informacji o programach, terminach i warunkach aplikowania; 
  2. bieżące informowanie Burmistrza, właściwych komórek organizacyjnych Urzędu i jednostek organizacyjnych Miasta o możliwościach w zakresie pozyskania środków pomocowych na zadania Miasta; 
  3. inicjowanie i koordynacja działań związanych z pozyskiwaniem finansowych środków pozabudżetowych; 
  4. gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowywania wniosków aplikacyjnych, w tym: 
    a) danych charakteryzujących rozwój Miasta,
    b) założeń społeczno - gospodarczych oraz założeń budżetowych,
    c) programów inwestycyjnych;
  5. pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych na realizację projektów inwestycyjnych i nieinwestycyjnych oraz z zakresu współpracy międzynarodowej; 
  6. współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w zakresie koordynacji działań związanych z przygotowywaniem dokumentów aplikacyjnych w celu pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania zadań Miasta; 
  7. współpraca w zakresie wdrażania, realizacji i rozliczania projektów realizowanych przez Miasto, w tym w zakresie przygotowywania i weryfikacji wniosków o płatność; 
  8. gromadzenie danych na temat środków pozyskanych przez Miasto w ramach projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych; 
  9. udział w przygotowywaniu planów inwestycyjnych i innych przedsięwzięć planowanych do finansowania ze źródeł zewnętrznych.

3. W zakresie spraw związanych z obsługą inwestora:

  1. prowadzenie Biura Obsługi Inwestora w sposób zapewniający sprawną i merytorycznie poprawną obsługę inwestora; 
  2. udzielanie i udostępnianie informacji o warunkach i możliwościach inwestowania w Mieście zainteresowanym podmiotom; 
  3. sporządzanie i aktualizacja ofert inwestycyjnych Miasta dla inwestorów krajowych i zagranicznych oraz prowadzenie ich promocji w kraju i zagranicą; 
  4. koordynacja działań związanych z zapewnieniem pełnej funkcjonalności podstrefy Lubartów; 
  5. współpraca z Agencją Rozwoju Przemysłu, Polską Agencją Inwestycji i Handlu oraz stowarzyszeniami, klastrami, organizacjami otoczenia biznesu, środowiskami gospodarczymi i naukowymi w zakresie działań służących rozwojowi gospodarczemu Miasta; 
  6. tworzenie i aktualizacja baz danych przedsiębiorców, inwestorów i instytucji otoczenia biznesu; 
  7. wyszukiwanie w dostępnych bazach (w kraju i zagranicą) informacji na temat potencjalnych partnerów gospodarczych; 
  8. przygotowywanie wniosków o dofinansowanie z funduszy pozabudżetowych na zadania związane z promocją gospodarczą Miasta; 
  9. tworzenie banku informacji o stanie gospodarczym Miasta, podmiotach gospodarczych oraz projektowanych zamierzeniach gospodarczych.

4. W zakresie inwestycji:

  1. przygotowywanie informacji o potrzebach i możliwościach w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych Miasta; 
  2. współpraca z Wydziałem Infrastruktury Miejskiej w celu ustalania potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej; 
  3. prowadzenie uzgodnień dokumentacji projektowych w Powiatowym Zespole Uzgodnienia i Dokumentacji w zakresie infrastruktury komunalnej; 
  4. koordynowanie wykonawstwa inwestycji oraz zapewnienie prawidłowego nadzoru nad realizacją zadań inwestycyjnych pozostających we właściwości wydziału; 
  5. podejmowanie działań i wykonywanie czynności związanych z pełnieniem funkcji inwestora dla inwestycji realizowanych przez wydział, a w szczególności: 
    a) przygotowywanie zakresu rzeczowego dla zlecanych projektów budowlanych wraz z wstępną wyceną zadania,
    b) opracowywanie i prowadzenie dokumentacji zadań inwestycyjnych i remontowych,
    c) współpraca z projektantem w trakcie realizacji zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej,
    d) prowadzenie całokształtu spraw związanych z oceną, zatwierdzaniem i odbiorem dokumentacji projektowych,
    e) przygotowanie wykazu nieruchomości niezbędnych do zrealizowania inwestycji celem przekazania do Wydziału Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa dla pozyskania ich na cele inwestycyjne,
    f) przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji i pozwoleń niezbędnych dla realizacji planowanych zadań inwestycyjnych,
    g) sporządzanie wytycznych do projektów umów określających wzajemne zobowiązania i świadczenia inwestora związane z realizacją inwestycji i przyszłym jej funkcjonowaniem,
    h) realizacja zadań wynikających z umów z wykonawcami oraz nadzór nad ich wykonywaniem w szczególności:
    - przekazanie wykonawcom placu budowy,
    - sprawowanie bieżącego nadzoru nad wykonaniem umowy przez wykonawców, inspektorów nadzoru i innych, w zakresie jakości wykonania i kosztów realizacji inwestycji,
    - zawiadamianie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o rozpoczęciu i zakończeniu inwestycji,
    - organizowanie i udział w odbiorach końcowych zrealizowanych inwestycji,
    - organizowanie przeglądów przed upływem okresu gwarancyjnego,
    - organizowanie odbiorów gwarancyjnych i przekazywanie Wydziałowi Finansowemu dyspozycji w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy dla inwestycji,
    - prawidłowe rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych oraz przekazywanie zrealizowanych zadań do eksploatacji,
    - sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych;
  6. współpraca z Wydziałem Infrastruktury Miejskiej w zakresie dokonywania ocen utrzymania zasobu mieszkaniowego Miasta we właściwym stanie technicznym oraz określania potrzeb remontowych w tym zakresie; 
  7. współpraca z jednostkami organizacyjnymi Miasta w zakresie realizowanych przez nie inwestycji i remontów obiektów miejskich.

5. Wykonywanie zadań związanych z realizacją innych przedsięwzięć dotyczących poprawy jakości środowiska.

 


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Urbaś Magdalena
Data wytworzenia informacji:
2025-04-14
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10