Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Spraw Obywatelskich
Telefon
81-85-44-616 - Naczelnik
81-85-44-627 - Ewidencja mieszkańców
Informacje dodatkowe

Naczelnik
p.o. Jarosław Gajewski


Wydziałem Spraw Obywatelskich kieruje naczelnik.

Wydział podlega Sekretarzowi Miasta

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
1. W zakresie spraw obywatelskich:

  1. prowadzenie ewidencji ludności w zakresie rejestracji danych zgromadzonych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności (PESEL) oraz Rejestrze Mieszkańców;
  2. udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL;
  3. wydanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności;
  4. sporządzanie i aktualizacja spisu wyborców dla przeprowadzenia wyborów i referendum;
  5. sporządzanie i wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
  6. sporządzanie i wydawanie aktu pełnomocnictwa do głosowania;
  7. opracowanie i wydawanie decyzji administracyjnych orzekający w sprawach wymeldowania i zameldowania;
  8. sporządzanie wykazów dzieci dla szkół i przedszkoli;
  9. potwierdzanie dokumentów w sprawach świadczeń zagranicznych pozostających we właściwości wydziału;
  10. nadawanie numerów PESEL w przypadkach określonych przepisami ustawy o ewidencji ludności;
  11. przyjmowanie zgłoszeń zameldowania na pobyt stały lub czasowy;
  12. przyjmowanie zgłoszeń wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego;
  13. przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granicę na pobyt stały lub czasowy;
  14. przyjmowanie zgłoszeń powrotu z wyjazdu poza granicę na pobyt czasowy;
  15. realizacja zadań związanych z pomocą repatriantom;
  16. usuwanie niezgodności na wnioski składane drogą elektroniczną przez ewidencje ludności i urzędy stanu cywilnego miast i gmin z całego obszaru RP;
  17. udostępnianie danych osobowych z prowadzonych zbiorów meldunkowych, oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych według złożonych wniosków z zachowaniem przepisów wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych.
  18. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
  19. przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie;
  20. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dowodów osobistych;
  21. unieważnienie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych;
  22. prowadzenie archiwum dowodowego;
  23. opracowanie i przesyłanie sprawozdań na potrzeby Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego i MSWiA.

2. W zakresie zarządzania kryzysowego:

  1. monitorowanie, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie Miasta;
  2. kierowanie oraz koordynowanie akcjami ratunkowymi;
  3. prowadzenie spraw dotyczących ochrony przeciwpowodziowej;
  4. wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania Miasta;
  5. organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
  6. przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
  7. realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
  8. opracowanie planu reagowania kryzysowego i jego aktualizowanie;
  9. organizacja szkoleń i posiedzeń Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzysowego;
  10. zapewnienie sprawności działania systemów monitorowania zagrożeń oraz ostrzegania o klęskach żywiołowych;
  11. realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej;
  12. realizacja zadań wynikających z ustawy o klęskach żywiołowych oraz ustawy o zarządzaniu kryzysowym;
  13. obsługa systemu monitoringu wizyjnego poprzez obserwację rejonów objętych pracą kamer, rejestrowanie przebiegu zachodzących zdarzeń oraz uzyskanie informacji w czasie rzeczywistym o zaistniałej w danym miejscu sytuacji;
  14. współpraca z jednostkami zewnętrznymi odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo miasta w celu dostarczenia dokładnej informacji o zdarzeniach zaistniałych
  15. w rejonach objętych obserwacją oraz uruchomienie reakcji odpowiednich służb w zależności od zdarzenia;
  16. przygotowywanie raportów z przeprowadzonych działań;
  17. analiza i przygotowywanie sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego.

3. W zakresie spraw obrony cywilnej:

  1. dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej;
  2. opracowywanie planu obrony cywilnej;
  3. opracowywanie planu działania;
  4. organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
  5. organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej;
  6. przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
  7. tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej;
  8. przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze we współdziałaniu z odpowiednimi jednostkami i komórkami organizacyjnymi urzędu;
  9. planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności we współdziałaniu z odpowiednimi jednostkami i komórkami organizacyjnymi urzędu;
  10. planowanie i zapewnienie ochrony ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem we współdziałaniu z odpowiednimi jednostkami i komórkami organizacyjnymi;
  11. planowanie przedsięwzięć w zakresie przygotowania i funkcjonowania budowli ochronnych, urządzeń specjalnych oraz innych obiektów obrony cywilnej, a także ochronnego zaciemniania miasta;
  12. planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
  13. zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych;
  14. prowadzenie gospodarki materiałowej na potrzeby obrony cywilnej;
  15. zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania;
  16. integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb, w tym sanitarnoepidemiologicznych, i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
  17. planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do ich realizacji;
  18. prowadzenie bazy danych sił i środków ratowniczych dotyczących zasobów gminy w zakresie spraw związanych z bezpieczeństwem w sytuacjach kryzysowych;
  19. współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej;
  20. organizowanie szkoleń i upowszechnianie wiedzy z zakresu powszechnej samoobrony;
  21. realizacja pozostałych zadań z zakresu obrony cywilnej, zastrzeżonych przepisami prawa dla gminy.

4. W zakresie spraw obronnych:

  1. planowanie i prowadzenie spraw obronnych;
  2. realizacja zadań związanych z opracowaniem i aktualizacją planu operacyjnego funkcjonowania Miasta warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa lub w czasie wojny;
  3. realizacja zadań związanych z opracowaniem i aktualizacją regulaminu głównego i zapasowego stanowiska kierowania urzędu na czas wojny;
  4. realizacja zadań związanych z nakładaniem świadczeń na rzecz obrony;
  5. organizacja i doręczanie kart powołania do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
  6. realizacja zadań w ramach wsparcia wojsk sojuszniczych i punktu kontaktowego (HNS);
  7. organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu spraw obronnych dla pracowników Urzędu;
  8. kontrola realizacji zadań obronnych w komórkach organizacyjnych urzedu i jednostkach organizacyjnych miasta;
  9. przeprowadzenie rejestracji na potrzeby ewidencji wojskowej oraz kwalifikacji wojskowej;
  10. reprezentowanie Burmistrza podczas kwalifikacji wojskowej i podejmowanie w jego imieniu czynności związanych z kwalifikacją wojskową;
  11. prowadzenie postępowań w sprawie wzywania osób do stawiennictwa oraz prowadzenie listy osób stawiających się do kwalifikacji wojskowej;
  12. współpraca z Wojskowymi Komendami Uzupełnień w zakresie kwalifikacji wojskowej wynikającym z ustawy o powszechnemu obowiązkowi obrony RP;
  13. realizacja pozostałych zadań z zakresu spraw obronnych, zastrzeżonych przepisami prawa dla gminy (burmistrza).

5. W zakresie pełnienia funkcji Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych:

  1. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych w zakresie działalności Urzędu;
  2. zapewnienie ochrony informacji niejawnych (przychodzących, wytwarzanych, przechowywanych) w Urzędzie oraz nadzorowanie ich przestrzegania;
  3. zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
  4. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
  5. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
  6. prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  7. przetwarzanie informacji niejawnych oraz prowadzenie obowiązujących rejestrów;
  8. prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości;
  9. rejestrowanie dokumentów niejawnych;
  10. udostępnianie i wydawanie dokumentów oznaczonych klauzulami tajności osobom posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa;
  11. przeprowadzanie zwykłych postępowań wobec pracowników Urzędu, którzy mają być dopuszczeni do informacji niejawnych "zastrzeżonych" i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa;
  12. prowadzenie i aktualizacja wykazu osób, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2020-02-18
Osoba wprowadzająca informację:
Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia:
2020-02-18