Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Urząd Stanu Cywilnego
Telefon
81-85-44-617
81-85-52-015
Informacje dodatkowe


Urząd Stanu Cywilnego podlega Burmistrzowi Miasta

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  1. rejestracja urodzeń w Systemie Rejestrów Państwowych, występowanie o nadanie numeru PESEL i zameldowanie dziecka po sporządzeniu aktu urodzenia za pośrednictwem rejestru stanu cywilnego;
  2. rejestracja małżeństw, aktualizacja danych w rejestrze PESEL w Systemie Rejestrów Państwowych;
  3. rejestracja zgonów, aktualizacja danych w rejestrze PESELw Systemie Rejestrów Państwowych;
  4. przenoszenie aktów z ksiąg papierowych do Systemu Rejestrów Państwowych;
  5. nanoszenie zmian w aktach urodzeń, małżeństw i zgonów w oparciu o orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne, oświadczenia stron i odpisy aktów stanu cywilnego;
  6. prowadzenie akt zbiorowych do ksiąg stanu cywilnego;
  7. sporządzanie sprawozdań statystycznych;
  8. wydawanie zaświadczeń i odpisów aktów stanu cywilnego na wniosek osób prywatnych i instytucji;
  9. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński na terenie Urzędu Stanu Cywilnego i poza siedzibą Urzędu Stanu Cywilnego;
  10. przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa i wyznaczanie terminu zawarcia małżeństwa;
  11. wydawanie zaświadczeń: o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą, o stanie cywilnym oraz zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (do ślubów konkordatowych);
  12. uroczyste udzielanie ślubów;
  13. przyjmowanie oświadczeń: o uznaniu dziecka, oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosiło takie samo nazwisko jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko, o zmianie imienia lub imion dziecka zamieszczonych w akcie urodzenia w terminie 6 miesięcy od dnia jego sporządzenia;
  14. zamieszczanie danych ojca w akcie urodzenia dziecka jako danych krytych wskazanych przez osobę zgłaszającą urodzenie lub Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego;
  15. przyjmowanie oświadczeń: o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i ich dzieci po zawarciu związku małżeńskiego, przyjmowanie oświadczeń o których mowa wart. 88 § 3 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
  16. przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
  17. wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk;
  18. wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu;
  19. wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
  20. wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego oraz wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego;
  21. wydawanie dokumentów z akt zbiorowych;
  22. wydawanie decyzji związanych z rejestracją stanu cywilnego;
  23. wprowadzanie wzmianek dodatkowych i przypisków do aktów stanu cywilnego;
  24. usuwanie niezgodności danych w rejestrze PESEL;
  25. sporządzanie aktów urodzeń na podstawie postanowień sądów dotyczących przysposobienia osoby małoletniej;
  26. przygotowywanie projektów wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie;
  27. organizowanie uroczystości związanych z wręczeniem Jubilatom medali "Za długoletnie pożycie małżeńskie" przez Burmistrza;
  28. organizowanie uroczystości związanych z jubileuszem 100-lecia urodzin;
  29. współpraca z sądami w sprawach sprostowania i uzupełnienia aktów stanu cywilnego lub ich unieważnienia;
  30. unieważnienie przez Kierownika aktów stanu cywilnego przenoszonych do rejestru stanu cywilnego;
  31. występowanie przez Kierownika z wnioskiem do Wojewody o unieważnienie aktów stanu cywilnego;
  32. współpraca z Kościołami na terenie Miasta i Gminy Lubartów w sprawach dotyczących zawierania ślubów konkordatowych;
  33. współpraca z zagranicznymi Urzędami Stanu Cywilnego - przekazywanie informacji o zdarzeniach rejestrowanych przez USC dotyczących obywateli państw obcych;
  34. prowadzenie korespondencji konsularnej;
  35. realizacja i wysyłanie zleceń do innych Urzędów Stanu Cywilnego;
  36. przygotowanie i przekazywanie ksiąg stanu cywilnego, alegat oraz ksiąg wtóropisowych stanu cywilnego do archiwum państwowego.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2020-02-18
Osoba wprowadzająca informację:
Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia:
2020-02-18