Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Urząd Stanu Cywilnego
Telefon
81-85-44-617
81-85-52-015
81-85-52-015
Informacje dodatkowe
Urząd Stanu Cywilnego podlega Burmistrzowi Miasta
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- rejestracja urodzeń w Systemie Rejestrów Państwowych, występowanie o nadanie numeru PESEL i zameldowanie dziecka po sporządzeniu aktu urodzenia za pośrednictwem rejestru stanu cywilnego;
- rejestracja małżeństw, aktualizacja danych w rejestrze PESEL w Systemie Rejestrów Państwowych;
- rejestracja zgonów, aktualizacja danych w rejestrze PESELw Systemie Rejestrów Państwowych;
- przenoszenie aktów z ksiąg papierowych do Systemu Rejestrów Państwowych;
- nanoszenie zmian w aktach urodzeń, małżeństw i zgonów w oparciu o orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne, oświadczenia stron i odpisy aktów stanu cywilnego;
- prowadzenie akt zbiorowych do ksiąg stanu cywilnego;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych;
- wydawanie zaświadczeń i odpisów aktów stanu cywilnego na wniosek osób prywatnych i instytucji;
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński na terenie Urzędu Stanu Cywilnego i poza siedzibą Urzędu Stanu Cywilnego;
- przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa i wyznaczanie terminu zawarcia małżeństwa;
- wydawanie zaświadczeń: o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą, o stanie cywilnym oraz zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (do ślubów konkordatowych);
- uroczyste udzielanie ślubów;
- przyjmowanie oświadczeń: o uznaniu dziecka, oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosiło takie samo nazwisko jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko, o zmianie imienia lub imion dziecka zamieszczonych w akcie urodzenia w terminie 6 miesięcy od dnia jego sporządzenia;
- zamieszczanie danych ojca w akcie urodzenia dziecka jako danych krytych wskazanych przez osobę zgłaszającą urodzenie lub Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego;
- przyjmowanie oświadczeń: o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i ich dzieci po zawarciu związku małżeńskiego, przyjmowanie oświadczeń o których mowa wart. 88 § 3 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
- przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
- wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk;
- wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu;
- wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
- wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego oraz wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego;
- wydawanie dokumentów z akt zbiorowych;
- wydawanie decyzji związanych z rejestracją stanu cywilnego;
- wprowadzanie wzmianek dodatkowych i przypisków do aktów stanu cywilnego;
- usuwanie niezgodności danych w rejestrze PESEL;
- sporządzanie aktów urodzeń na podstawie postanowień sądów dotyczących przysposobienia osoby małoletniej;
- przygotowywanie projektów wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie;
- organizowanie uroczystości związanych z wręczeniem Jubilatom medali "Za długoletnie pożycie małżeńskie" przez Burmistrza;
- organizowanie uroczystości związanych z jubileuszem 100-lecia urodzin;
- współpraca z sądami w sprawach sprostowania i uzupełnienia aktów stanu cywilnego lub ich unieważnienia;
- unieważnienie przez Kierownika aktów stanu cywilnego przenoszonych do rejestru stanu cywilnego;
- występowanie przez Kierownika z wnioskiem do Wojewody o unieważnienie aktów stanu cywilnego;
- współpraca z Kościołami na terenie Miasta i Gminy Lubartów w sprawach dotyczących zawierania ślubów konkordatowych;
- współpraca z zagranicznymi Urzędami Stanu Cywilnego - przekazywanie informacji o zdarzeniach rejestrowanych przez USC dotyczących obywateli państw obcych;
- prowadzenie korespondencji konsularnej;
- realizacja i wysyłanie zleceń do innych Urzędów Stanu Cywilnego;
- przygotowanie i przekazywanie ksiąg stanu cywilnego, alegat oraz ksiąg wtóropisowych stanu cywilnego do archiwum państwowego.
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Brak przypisanych pracowników
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2020-02-18
Osoba wprowadzająca informację:
Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia:
2020-02-18