Szczegółowe dane komórki
Pełnomocnik ds. rozwiązywania problemów alkoholowych podlega Burmistrzowi Miasta
Do zadań Pełnomocnika ds. rozwiązywania problemów alkoholowych należy w szczególności:
1) opracowanie, realizacja i koordynacja programów oraz zadań wynikających z ustawy o wychowaniu
w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii i ustawy
o zdrowiu publicznym;
2) przygotowywanie sprawozdań i informacji w zakresie realizacji postanowień zawartych w wymienionych
w pkt. l ustaw oraz realizowanych programach;
3) realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
4) współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami, do których
zadań statutowych należy profilaktyka i rozwiązywanie problemów uzależnień;
5) udzielanie informacji w zakresie podejmowania leczenia odwykowego oraz leczenia innych uzależnień;
6) obsługa organizacyjna i administracyjna Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
7) tworzenie i aktualizowanie bazy placówek prowadzących działalność w zakresie przeciwdziałania
patologiom społecznym na terenie miasta;
8) projektowanie zadań z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień do programu
współpracy z organizacjami pozarządowymi;
9) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami prawa;
10) prowadzenie działalności informacyjno - edukacyjnej oraz przeprowadzanie analizy problemów
uzależnień i możliwości ich rozwiązywania na terenie Miasta;
11) sprawowanie kontroli nad wydatkowaniem środków na realizację zadań z zakresu rozwiązywania
problemów alkoholowych, narkomanii, przemocy w rodzinie i zdrowia publicznego;
12) współpraca z organizacjami pozarządowymi i instytucjami, do których zadań statutowych należy
profilaktyka i rozwiązywanie problemów uzależnień oraz ochrona zdrowia.