Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa
Telefon
(81) 85-53-057
Informacje dodatkowe

Naczelnik


Wydziałem Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Burmistrzowi Miasta

Do zadań Wydziału Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa należy:


1. W zakresie gospodarowania nieruchomościami i geodezji:

  1. gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości w szczególności poprzez prowadzenie spraw w zakresie komunalizacji, nabywania nieruchomości, sprzedaży, zamiany, darowizny, oddawania w użytkowanie wieczyste, przekształceń prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, ustanawiania ograniczonych praw rzeczowych, trwałego zarządu, dzierżawy najmu, użyczenia;
  2. prowadzenie ewidencji nieruchomości gminy;
  3. prowadzenie spraw w zakresie odszkodowań za przejmowane grunty wydzielone pod budowę dróg gminnych;
  4. aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
  5. prowadzenie spraw w zakresie korzystania z prawa pierwokupu nieruchomości;
  6. składanie wniosków wieczysto-księgowych;
  7. realizacja zadań w zakresie opłat adiacenckich z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków Miasta, podziałów geodezyjnych nieruchomości i scalenia nieruchomości;
  8. wykonywanie zadań związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości w sprawach, których stroną jest gmina;
  9. wnioskowanie o wywłaszczenie nieruchomości oraz ograniczenie wykonywania prawa własności nieruchomości;
  10. prowadzenie spraw dotyczących wyrażenia zgody na wykonywanie urządzeń infrastruktury technicznej na nieruchomościach miejskich;
  11. nadawanie numerów porządkowych budynków;
  12. prowadzenie operatów numeracji porządkowej nieruchomości i ewidencji miejscowości, ulic i adresów w formie elektronicznej;
  13. realizacja postanowień określonych uchwałą Rady Miasta w sprawie zasad stosowanych przy nadawaniu nazw ulicom, placom i innym terenowym obiektom publicznym oraz drogom wewnętrznym na terenie Miasta;
  14. prowadzenie postępowań w sprawach podziałów geodezyjnych, scalenia i podziału oraz rozgraniczenia nieruchomości;
  15. wnoszenie nieruchomości jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek;
  16. opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego i planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
  17. przedkładanie Radzie sprawozdań z zakresu nabywania, zbywania nieruchomości gminnych, informacji dot. udzielonych ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, zestawień nadanych i zmienionych nazw obiektów miejskich;
  18. sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości gminnych;
  19. koordynacja działań w zakresie ubezpieczeń majątku Miasta;
  20. prowadzenie spraw związanych z poświadczaniem aktów własności ziemi;
  21. prowadzenie i przechowywanie książek obiektów budowlanych - budynków gminy administrowanych przez wydział;
  22. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta w celu realizacji zadań z zakresu  gospodarowania mieniem Miasta.

2. W zakresie planowania przestrzennego:
Realizacja zadań określonych ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym a w szczególności:

  1. prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta;
  2. prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  3. dokonywanie analiz aktualności planów przestrzennych oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta;
  4. przygotowanie projektów uchwał w sprawach sporządzania i zatwierdzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  5. ewidencja zatwierdzonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  6. nadzór nad realizacją ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  7. wydawanie decyzji ustalającej wysokość opłaty planistycznej;
  8. prowadzenie rejestru wniosków o zmianę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, analizowanie i przedkładanie Radzie;
  9. wydawanie decyzji w sprawach opłat i roszczeń związanych z uchwalaniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  10. przygotowanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Miasta i przedkładanie raz w okresie kadencji wniosków Radzie Miasta;
  11. wydawanie postanowień w sprawie opiniowania wstępnych projektów podziału nieruchomości;
  12. opiniowanie podziałów nieruchomości przeprowadzanych z urzędu do realizacji celów publicznych;
  13. wydawanie opinii o zgodności z planem miejscowym podziału nieruchomości w sytuacji, gdy o podziale orzeka sąd, a podział jest uzależniony od ustaleń planu miejscowego;
  14. przygotowanie opinii o dopuszczalności zabudowy plombowej na obszarach mieszkaniowych i mieszkaniowo - usługowych;
  15. przygotowanie opinii o dopuszczalności odstąpienia od ustaleń planu miejscowego w zakresie obowiązku bilansowania miejsc parkingowych;
  16. wydawanie opinii i zaświadczeń o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, zaświadczeń o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  17. wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  18. prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzeniem aktualizacji projektu założeń do miejskiego planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwo gazowe Miasta;
  19. opiniowanie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych pod względem zgodności z kierunkami rozwoju gminy określonymi w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  20. prowadzenie i aktualizacja ewidencji dóbr kultury znajdujących się na terenie Miasta;
  21. prowadzenie rejestrów w zakresie prowadzonych spraw.

3. W zakresie rolnictwa:

  1. prowadzenie spraw związanych z rolnictwem, wykonywanie czynności związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych, wstępne szacowanie strat w rolnictwie w przypadku wystąpienia powodzi i klęski żywiołowej;
  2. prowadzenie spraw o zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
  3. przyjmowanie oświadczeń i zeznań świadków związanych z pracą w rolnictwie, wydawanie zaświadczeń o opłacaniu składek na FUSR lub kserokopii materiałów źródłowych;
  4. wykonywanie prac zleconych z zakresu statystyki rolnej.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2019-04-16
Osoba wprowadzająca informację:
Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia:
2019-04-16