Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Finansowy
Telefon
/81/ 854-46-01
Informacje dodatkowe

Naczelnik
Renata Bartak

Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:

  1. realizacja zadań w zakresie przygotowywania projektu budżetu Miasta oraz Urzędu i jego zmian w trakcie roku budżetowego;
  2. realizacja zadań w zakresie przygotowywania projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz jej zmian w trakcie roku budżetowego;
  3. wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy oraz przedkładanie wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej Burmistrzowi Miasta;
  4. opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z realizacji budżetu miasta;
  5. współpraca z urzędami skarbowymi w zakresie planowania i monitorowania dochodów podatkowych stanowiących dochody Miasta;
  6. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie prawidłowości i wykonywania budżetu Miasta;
  7. współpraca z Lubelskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie realizacji zadań zleconych m.in. przekazywanie i rozliczanie zgromadzonych przez Gminę dochodów, sporządzanie sprawozdań, rozliczanie wykonanych zadań zleconych i kosztów ich obsługi;
  8. prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji dochodów i wydatków budżetowych oraz przychodów i rozchodów budżetu;
  9. prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem podatku VATGminy, w tym:
    a) ewidencji księgowej w zakresie podatku od towarów i usług VAT,
    b) rozliczeń podatku VAT pomiędzy Gminą i jednostkami organizacyjnymi Gminy,
    c) kwalifikacja podatku VAT naliczonego podlegającego odliczeniu w Urzędzie obsługującym jednostkę samorządu terytorialnego,
    d) określanie prewspółczynnika i proporcji dla Urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego,
    e) sporządzanie wniosków o wydanie indywidualnej interpretacji w zakresie podatku VAT we współpracy z pracownikami merytorycznymi,
    f) sporządzanie i przekazywanie łącznego pliku JPK w zakresie rejestru VATsprzedaży i VATzakupu,
    g) prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem i odczytem kas rejestrujących,
    h) realizacja i rozliczanie transakcji w ramach mechanizmu podzielonej płatności,
    i) sporządzanie i przekazywanie na żądanie organu podatkowego plików JPK faktury i JPK księgi rachunkowe;
  10. współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie planowania budżetu i jego zmian, sprawozdawczości budżetowej i finansowej;
  11. naliczanie wynagrodzeń osobowych oraz prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu i zleceniobiorców;
  12. naliczanie i wypłata diet dla radnych Rady Miasta;
  13. sporządzanie deklaracji podatkowych, ZUS i PFRON, prawidłowe ustalanie i odprowadzanie podatku dochodowego, składek ZUSoraz wpłat na PFRON;
  14. sporządzanie deklaracji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych dla pracowników Urzędu i zleceniobiorców;
  15. współpraca z Urzędem Pracy m.in. w zakresie refundacji wynagrodzeń pracowników interwencyjnych;
  16. przygotowywanie projektów uchwał w sprawach podatków lokalnych;
  17. prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, w tym:
    a) prowadzenie i aktualizacja ewidencji podatników,
    b) dokonywanie wymiaru podatków (od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportu),
    c) ewidencja księgowa dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych,
    d) wydawanie decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych,
    e) rozpatrywanie sprawo zastosowanie ulg, umorzeń, odroczeń, rozkładania na raty w zakresie podatków,
    f) przeprowadzanie kontroli podatkowych przy postępowaniach wyjaśniających,
    g) prowadzenie egzekucji należności podatkowych,
    h) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w prowadzeniu przez nie egzekucji i sprawo zastosowanie ulg, umorzeń, odroczeń i rozkładania na raty należności cywilnoprawnych;
  18. sprawdzanie prawidłowości rozliczenia dotacji udzielonych z budżetu Miasta pod względem formalno-rachunkowym;
  19. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
  20. rozliczanie wpływów z opłaty targowej;
  21. prowadzenie obsługi kasowej Urzędu;
  22. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  23. obsługa rachunków bankowych Urzędu Miasta;
  24. obsługa płatności bezgotówkowych dokonywanych kartą płatniczą;
  25. kontrola terminowości spłat rat kredytów i odsetek;
  26. prowadzenie spraw związanych z ewidencją oraz inwentaryzacją składników majątkowych Miasta i Urzędu;
  27. organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowej;
  28. sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, wynikających z ustawy o finansach publicznych;
  29. sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy de mini mis oraz innej pomocy publicznej;
  30. sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu prowadzonych spraw;
  31. obsługa zobowiązań i należności finansowych Miasta i Urzędu;
  32. udział w przygotowaniu projektów z udziałem środków zewnętrznych w zakresie finansowo-księgowym, oraz współdziałanie w tym zakresie z Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych;
  33. prowadzenie odrębnej księgowości dla zadań współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
  34. rozliczanie zaliczek, ryczałtów i delegacji służbowych;
  35. współpraca w zakresie regulaminowych zadań Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  36. wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązującego prawa oraz zleconych przez Burmistrza, Skarbnika i Sekretarza. 

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10