Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Wydział Finansowy
Telefon
/81/ 854-46-01
Informacje dodatkowe
Naczelnik
Renata Bartak
Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:
- realizacja zadań w zakresie przygotowywania projektu budżetu Miasta oraz Urzędu i jego zmian w trakcie roku budżetowego;
- realizacja zadań w zakresie przygotowywania projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz jej zmian w trakcie roku budżetowego;
- wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy oraz przedkładanie wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej Burmistrzowi Miasta;
- opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z realizacji budżetu miasta;
- współpraca z urzędami skarbowymi w zakresie planowania i monitorowania dochodów podatkowych stanowiących dochody Miasta;
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie prawidłowości i wykonywania budżetu Miasta;
- współpraca z Lubelskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie realizacji zadań zleconych m.in. przekazywanie i rozliczanie zgromadzonych przez Gminę dochodów, sporządzanie sprawozdań, rozliczanie wykonanych zadań zleconych i kosztów ich obsługi;
- prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji dochodów i wydatków budżetowych oraz przychodów i rozchodów budżetu;
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem podatku VATGminy, w tym:
a) ewidencji księgowej w zakresie podatku od towarów i usług VAT,
b) rozliczeń podatku VAT pomiędzy Gminą i jednostkami organizacyjnymi Gminy,
c) kwalifikacja podatku VAT naliczonego podlegającego odliczeniu w Urzędzie obsługującym jednostkę samorządu terytorialnego,
d) określanie prewspółczynnika i proporcji dla Urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego,
e) sporządzanie wniosków o wydanie indywidualnej interpretacji w zakresie podatku VAT we współpracy z pracownikami merytorycznymi,
f) sporządzanie i przekazywanie łącznego pliku JPK w zakresie rejestru VATsprzedaży i VATzakupu,
g) prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem i odczytem kas rejestrujących,
h) realizacja i rozliczanie transakcji w ramach mechanizmu podzielonej płatności,
i) sporządzanie i przekazywanie na żądanie organu podatkowego plików JPK faktury i JPK księgi rachunkowe; - współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie planowania budżetu i jego zmian, sprawozdawczości budżetowej i finansowej;
- naliczanie wynagrodzeń osobowych oraz prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu i zleceniobiorców;
- naliczanie i wypłata diet dla radnych Rady Miasta;
- sporządzanie deklaracji podatkowych, ZUS i PFRON, prawidłowe ustalanie i odprowadzanie podatku dochodowego, składek ZUSoraz wpłat na PFRON;
- sporządzanie deklaracji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych dla pracowników Urzędu i zleceniobiorców;
- współpraca z Urzędem Pracy m.in. w zakresie refundacji wynagrodzeń pracowników interwencyjnych;
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawach podatków lokalnych;
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, w tym:
a) prowadzenie i aktualizacja ewidencji podatników,
b) dokonywanie wymiaru podatków (od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportu),
c) ewidencja księgowa dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych,
d) wydawanie decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych,
e) rozpatrywanie sprawo zastosowanie ulg, umorzeń, odroczeń, rozkładania na raty w zakresie podatków,
f) przeprowadzanie kontroli podatkowych przy postępowaniach wyjaśniających,
g) prowadzenie egzekucji należności podatkowych,
h) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w prowadzeniu przez nie egzekucji i sprawo zastosowanie ulg, umorzeń, odroczeń i rozkładania na raty należności cywilnoprawnych; - sprawdzanie prawidłowości rozliczenia dotacji udzielonych z budżetu Miasta pod względem formalno-rachunkowym;
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
- rozliczanie wpływów z opłaty targowej;
- prowadzenie obsługi kasowej Urzędu;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- obsługa rachunków bankowych Urzędu Miasta;
- obsługa płatności bezgotówkowych dokonywanych kartą płatniczą;
- kontrola terminowości spłat rat kredytów i odsetek;
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją oraz inwentaryzacją składników majątkowych Miasta i Urzędu;
- organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowej;
- sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, wynikających z ustawy o finansach publicznych;
- sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy de mini mis oraz innej pomocy publicznej;
- sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu prowadzonych spraw;
- obsługa zobowiązań i należności finansowych Miasta i Urzędu;
- udział w przygotowaniu projektów z udziałem środków zewnętrznych w zakresie finansowo-księgowym, oraz współdziałanie w tym zakresie z Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych;
- prowadzenie odrębnej księgowości dla zadań współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
- rozliczanie zaliczek, ryczałtów i delegacji służbowych;
- współpraca w zakresie regulaminowych zadań Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązującego prawa oraz zleconych przez Burmistrza, Skarbnika i Sekretarza.
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Brak przypisanych pracowników
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10