Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Wydział Infrastruktury Miejskiej
Telefon
/81/ 854-46-25
Informacje dodatkowe
Naczelnik
Radosław Stępiński
Wydziałem Infrastruktury Miejskiej kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Zastępcy Burmistrza Miasta
Do zadań Wydziału Infrastruktury Miejskiej należy:
- Koordynacja działalności w zakresie:
1) oczyszczania i odśnieżania Miasta;
2) zaopatrzenia Miasta w wodę i odprowadzanie ścieków;
3) gospodarki odpadami;
4) sprawności kanalizacji deszczowej i sanitarnej;
5) gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi;
6) ochrony środowiska. - Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowiska miejskiego, w tym przygotowanie projektów uchwał w sprawie wysokości dziennych stawek opłaty targowej, zwolnień i ulg oraz sposobu poboru tej opłaty oraz określanie inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
- Konserwacja i bieżące utrzymanie zieleni i zadrzewień na terenach stanowiących mienie komunalne.
- Bieżące utrzymanie zieleni w Parku Miejskim i zabiegi pielęgnacyjne zgodnie z zaleceniami Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
- Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków finansowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na zadania ekologiczne.
- Wdrażanie programu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta.
- Wykonywanie zadań związanych z realizacją innych przedsięwzięć dotyczących poprawy jakości środowiska.
- Utrzymanie zdrojów ulicznych, studni publicznych, cieków wodnych i szaletów miejskich.
- Utrzymywanie rowów burzowych miasta.
- Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt posiadającym umowę z Miastem.
- Wydawanie zezwoleń na:
1) opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
2) ochronę przed bezdomnymi zwierzętami;
3) prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
4) utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne. - Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt".
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem cmentarza komunalnego.
- Dozór nad grobami wojennymi oraz prowadzenie ich ewidencji.
- Opiniowanie i wnioskowanie projektów zmian w wysokości opłat za usługi komunalne.
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym Miasta, a w szczególności:
1) prowadzenie rejestru osób ubiegających się o lokale mieszkalne;
2) współpraca z zespołem opiniującym wnioski o najem lokali mieszkalnych;
3) wydawanie skierowań w sprawie przyznania lokalu mieszkalnego w zasobach mieszkaniowych Miasta;
4) współpraca z zarządcami budynków: Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Spółka z.o.o, spółdzielniami mieszkaniowymi i wspólnotami mieszkaniowymi;
5) Prowadzenie spraw wynikających z współwłasności Miasta we wspólnotach mieszkaniowych, reprezentowanie Miasta, jako współwłaściciela we wspólnotach mieszkaniowych oraz bieżąca współpraca z zarządami wspólnot;
6) realizacja postanowień Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Miasta, w tym prowadzenie spraw związanych z polityką czynszową;
7) bieżąca współpraca z PGK Sp. z 0.0. w sprawach dotyczących gospodarowania zasobem mieszkaniowymi Miasta;
8) nadzór i kontrola w zakresie formalnym i rzeczowym nad realizacją umowy zawartej z PGK Sp. z 0.0. dotyczącej administrowania należącymi do Miasta zasobami mieszkaniowymi;
9) dokonywanie ocen oraz określanie potrzeb remontowych i inwestycyjnych w zakresie utrzymania zasobu mieszkaniowego Miasta we właściwym stanie technicznym przy współpracy z Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych;
10)prowadzenie nadzoru i kontroli realizowania w imieniu Miasta zadań remontowych i modernizacyjnych budynków oraz lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta. - Prowadzenie spraw zarządu dróg gminnych Miasta w zakresie:
1) opracowywania projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu;
2) utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
3) pełnienia funkcji inwestora;
4) utrzymania nawierzchni dróg, chodników, parkingów i drogowych obiektów inżynierskich;
5) realizacji zadań w zakresie inżynierii ruchu, w tym prowadzenie spraw organizacji ruchu drogowego;
6) koordynacji robót w pasie drogowym;
7) prowadzenia i aktualizacji ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
8) sporządzania oraz przekazywania informacji o drogach publicznych Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
9) przeprowadzania okresowej kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;
10) wykonywania robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających, przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników
11)wprowadzenia ograniczeń w ruchu drogowym lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
12) dokonywania okresowych pomiarów ruchu drogowego. - Wydawanie zezwoleń oraz naliczanie opłat za zajęcie pasów drogowych dróg gminnych.
- Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w wypadku jego naruszenia.
- Organizowanie akcji zimowego utrzymania dróg i nadzór nad jej realizacją.
- Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przebiegu dróg powiatowych.
- Prowadzenie spraw związanych z zaliczaniem dróg do kategorii dróg gminnych Miasta.
- Prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z realizacją uchwały Rady w sprawie wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach Miasta i ustalania sposobu ich pobierania oraz określania wysokości stawek i opłat.
- Budowa i rozbudowa zatok postojowych.
- Koordynacja rozkładów jazdy dla przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób w regularnym transporcie drogowym.
- Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym na terenie Miasta.
- Wydawanie zezwoleń na umieszczanie w pasach drogowych dróg gminnych reklam oraz innych urządzeń nie związanych z utrzymaniem drogi.
- Umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów oraz tablic informacyjnych.
- Nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia dróg i placów w mieście oraz jego rozbudowa.
- Organizacja i nadzór nad robotami publicznymi i interwencyjnymi w ramach Wydziału.
- Współdziałanie z Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Sp. z 0.0. w zakresie realizacji zadań Miasta przez Przedsiębiorstwo.
- Wykonywanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody i prowadzenie dokumentacji stanu przyrody.
- Tworzenie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami.
- Wydawanie decyzji uwarunkowań środowiskowych.
- Opracowywanie gminnego programu ochrony środowiska i programu ochrony powietrza.
- Prowadzenie spraw w zakresie opiniowania wojewódzkich planów gospodarki odpadami.
- Sporządzanie raportów z wykonywania programu ochrony środowiska.
- Kontrola działalności przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości dotyczącej ochrony środowiska.
- Wydawanie opinii w sprawie programu gospodarki odpadam niebezpiecznymi i innymi niż niebezpieczne.
- Podejmowanie działań w przypadku zagrożenia środowiska.
- Prowadzenie spraw w zakresie wydawania decyzji nakazujących właścicielom gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom, na wskutek zmiany przez właściciela stanu wody na gruncie.
- Udzielanie informacji o stanie środowiska Miasta.
- Naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska w zakresie ścieków nieczyszczonych odprowadzanych do kanalizacji deszczowej.
- Opracowywanie informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.
- Wydawanie decyzji w sprawie usunięcia drzew i krzewów z terenu nieruchomości oraz decyzji o wymiarze kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
- Opracowywanie projektów decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do składowania lub magazynowania, wskazując sposób wykonania decyzji.
- Prowadzenie nadzoru nad realizacją usług usuwania odpadów komunalnych.
- Wystawianie opłat dodatkowych za parkowanie pojazdu w strefie płatnego parkowania bez uiszczenia opłaty parkingowej i wystawianie opłat abonamen towych.
- Opróżnianie parkometrów zlokalizowanych w strefie płatnego parkowania i przekazywanie pobranych opłat parkingowych do Wydziału Finansowego.
- Kontrola stanu infrastruktury w mieście, w tym bieżące monitorowanie stanu nawierzchni jezdni i ciągów pieszych, stanu oznakowania ulic oraz prawidłowości zabezpieczenia prac prowadzonych w pasie drogowym.
- Nadzór nad funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego w mieście.
- Kontrola stanu czystości i porządku na terenie miasta w oparciu o ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Kontrolowanie i egzekwowanie poprawności umieszczania plakatów, reklam, ogłoszeń itp.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem miejskich placów zabaw.
- Naliczanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej na skutek wykonywania na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem, mających wpływ na zmniejszenie tej retencji przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej.
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Brak przypisanych pracowników
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator Administrator
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10