Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Infrastruktury Miejskiej
Telefon
/81/ 854-46-25
Informacje dodatkowe

Naczelnik
Radosław Stępiński

 
Wydziałem Infrastruktury Miejskiej kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Zastępcy Burmistrza Miasta

Do zadań Wydziału Infrastruktury Miejskiej należy:

  1. Koordynacja działalności w zakresie:
    1) oczyszczania i odśnieżania Miasta;
    2) zaopatrzenia Miasta w wodę i odprowadzanie ścieków;
    3) gospodarki odpadami;
    4) sprawności kanalizacji deszczowej i sanitarnej;
    5) gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi;
    6) ochrony środowiska.
  2. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowiska miejskiego, w tym przygotowanie projektów uchwał w sprawie wysokości dziennych stawek opłaty targowej, zwolnień i ulg oraz sposobu poboru tej opłaty oraz określanie inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
  3. Konserwacja i bieżące utrzymanie zieleni i zadrzewień na terenach stanowiących mienie komunalne.
  4. Bieżące utrzymanie zieleni w Parku Miejskim i zabiegi pielęgnacyjne zgodnie z zaleceniami Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
  5. Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków finansowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na zadania ekologiczne.
  6. Wdrażanie programu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta.
  7. Wykonywanie zadań związanych z realizacją innych przedsięwzięć dotyczących poprawy jakości środowiska.
  8. Utrzymanie zdrojów ulicznych, studni publicznych, cieków wodnych i szaletów miejskich.
  9. Utrzymywanie rowów burzowych miasta.
  10. Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt posiadającym umowę z Miastem.
  11. Wydawanie zezwoleń na:
    1) opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
    2) ochronę przed bezdomnymi zwierzętami;
    3) prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
    4) utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne.
  12. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt".
  13. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem cmentarza komunalnego.
  14. Dozór nad grobami wojennymi oraz prowadzenie ich ewidencji.
  15. Opiniowanie i wnioskowanie projektów zmian w wysokości opłat za usługi komunalne.
  16. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym Miasta, a w szczególności:
    1) prowadzenie rejestru osób ubiegających się o lokale mieszkalne;
    2) współpraca z zespołem opiniującym wnioski o najem lokali mieszkalnych;
    3) wydawanie skierowań w sprawie przyznania lokalu mieszkalnego w zasobach mieszkaniowych Miasta;
    4) współpraca z zarządcami budynków: Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Spółka z.o.o, spółdzielniami mieszkaniowymi i wspólnotami mieszkaniowymi;
    5) Prowadzenie spraw wynikających z współwłasności Miasta we wspólnotach mieszkaniowych, reprezentowanie Miasta, jako współwłaściciela we wspólnotach mieszkaniowych oraz bieżąca współpraca z zarządami wspólnot;
    6) realizacja postanowień Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Miasta, w tym prowadzenie spraw związanych z polityką czynszową;
    7) bieżąca współpraca z PGK Sp. z 0.0. w sprawach dotyczących gospodarowania zasobem mieszkaniowymi Miasta;
    8) nadzór i kontrola w zakresie formalnym i rzeczowym nad realizacją umowy zawartej z PGK Sp. z 0.0. dotyczącej administrowania należącymi do Miasta zasobami mieszkaniowymi;
    9) dokonywanie ocen oraz określanie potrzeb remontowych i inwestycyjnych w zakresie utrzymania zasobu mieszkaniowego Miasta we właściwym stanie technicznym przy współpracy z Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych;
    10)prowadzenie nadzoru i kontroli realizowania w imieniu Miasta zadań remontowych i modernizacyjnych budynków oraz lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta.
  17. Prowadzenie spraw zarządu dróg gminnych Miasta w zakresie:
    1) opracowywania projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu;
    2) utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
    3) pełnienia funkcji inwestora;
    4) utrzymania nawierzchni dróg, chodników, parkingów i drogowych obiektów inżynierskich;
    5) realizacji zadań w zakresie inżynierii ruchu, w tym prowadzenie spraw organizacji ruchu drogowego;
    6) koordynacji robót w pasie drogowym;
    7) prowadzenia i aktualizacji ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
    8) sporządzania oraz przekazywania informacji o drogach publicznych Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
    9) przeprowadzania okresowej kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;
    10) wykonywania robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających, przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników
    11)wprowadzenia ograniczeń w ruchu drogowym lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
    12) dokonywania okresowych pomiarów ruchu drogowego.
  18. Wydawanie zezwoleń oraz naliczanie opłat za zajęcie pasów drogowych dróg gminnych.
  19. Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w wypadku jego naruszenia.
  20. Organizowanie akcji zimowego utrzymania dróg i nadzór nad jej realizacją.
  21. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przebiegu dróg powiatowych.
  22. Prowadzenie spraw związanych z zaliczaniem dróg do kategorii dróg gminnych Miasta.
  23. Prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z realizacją uchwały Rady w sprawie wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach Miasta i ustalania sposobu ich pobierania oraz określania wysokości stawek i opłat.
  24. Budowa i rozbudowa zatok postojowych.
  25. Koordynacja rozkładów jazdy dla przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób w regularnym transporcie drogowym.
  26. Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym na terenie Miasta.
  27. Wydawanie zezwoleń na umieszczanie w pasach drogowych dróg gminnych reklam oraz innych urządzeń nie związanych z utrzymaniem drogi.
  28. Umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów oraz tablic informacyjnych.
  29. Nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia dróg i placów w mieście oraz jego rozbudowa.
  30. Organizacja i nadzór nad robotami publicznymi i interwencyjnymi w ramach Wydziału.
  31. Współdziałanie z Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Sp. z 0.0. w zakresie realizacji zadań Miasta przez Przedsiębiorstwo.
  32. Wykonywanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną.
  33. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody i prowadzenie dokumentacji stanu przyrody.
  34. Tworzenie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami.
  35. Wydawanie decyzji uwarunkowań środowiskowych.
  36. Opracowywanie gminnego programu ochrony środowiska i programu ochrony powietrza.
  37. Prowadzenie spraw w zakresie opiniowania wojewódzkich planów gospodarki odpadami.
  38. Sporządzanie raportów z wykonywania programu ochrony środowiska.
  39. Kontrola działalności przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  40. Prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości dotyczącej ochrony środowiska.
  41. Wydawanie opinii w sprawie programu gospodarki odpadam niebezpiecznymi i innymi niż niebezpieczne.
  42. Podejmowanie działań w przypadku zagrożenia środowiska.
  43. Prowadzenie spraw w zakresie wydawania decyzji nakazujących właścicielom gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom, na wskutek zmiany przez właściciela stanu wody na gruncie.
  44. Udzielanie informacji o stanie środowiska Miasta.
  45. Naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska w zakresie ścieków nieczyszczonych odprowadzanych do kanalizacji deszczowej.
  46. Opracowywanie informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.
  47. Wydawanie decyzji w sprawie usunięcia drzew i krzewów z terenu nieruchomości oraz decyzji o wymiarze kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
  48. Opracowywanie projektów decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do składowania lub magazynowania, wskazując sposób wykonania decyzji.
  49. Prowadzenie nadzoru nad realizacją usług usuwania odpadów komunalnych.
  50. Wystawianie opłat dodatkowych za parkowanie pojazdu w strefie płatnego parkowania bez uiszczenia opłaty parkingowej i wystawianie opłat abonamen towych.
  51. Opróżnianie parkometrów zlokalizowanych w strefie płatnego parkowania i przekazywanie pobranych opłat parkingowych do Wydziału Finansowego.
  52. Kontrola stanu infrastruktury w mieście, w tym bieżące monitorowanie stanu nawierzchni jezdni i ciągów pieszych, stanu oznakowania ulic oraz prawidłowości zabezpieczenia prac prowadzonych w pasie drogowym.
  53. Nadzór nad funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego w mieście.
  54. Kontrola stanu czystości i porządku na terenie miasta w oparciu o ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  55. Kontrolowanie i egzekwowanie poprawności umieszczania plakatów, reklam, ogłoszeń itp.
  56. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem miejskich placów zabaw.
  57. Naliczanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej na skutek wykonywania na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem, mających wpływ na zmniejszenie tej retencji przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator Administrator
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10