Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Strategii Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych
Telefon
81-85-44-603
81-85-44-620
Informacje dodatkowe

Naczelnik
Piotr Turowski

Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Burmistrzowi Miasta

Do zadań Wydziału Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych należy:

1. W zakresie strategii i rozwoju Miasta:

  1. koordynacja działań w zakresie przygotowania, analizy efektów i aktualizacji Programu Rozwoju Miasta i innych dokumentów o charakterze strategicznym dla Miasta;
  2. formułowanie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta, propozycji w zakresie sposobu realizacji Programu Rozwoju Miasta;
  3. monitorowanie realizacji Programu Rozwoju Miasta i inicjowanie jego zmian;
  4. gromadzenie informacji i danych ekonomicznych dotyczących Miasta;
  5. inicjowanie i wspieranie nowych przedsięwzięć i inicjatyw gospodarczych oraz współdziałanie w tym zakresie z podmiotami gospodarczymi działającymi na terenie miasta;
  6. przedkładanie Radzie i Burmistrzowi analiz i informacji o zasadności podejmowanych przedsięwzięć gospodarczych i ich efektach społecznoekonomicznych;
  7. organizowanie i uczestnictwo w spotkaniach, seminariach i konferencjach oraz targach i wystawach promujących rozwój gospodarczy Miasta;
  8. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie inicjowania i koordynowania działań wskazanych w Programie Rozwoju Miasta;
  9. realizacja programu rozwoju Lubartowskiej Strefy Gospodarczej, prowadzenie działań związanych z rozwojem gospodarczym Miasta;
  10. inicjowanie i prowadzenie działań w zakresie promocji gospodarczej Miasta;
  11. aktywny udział w inicjatywach i wydarzeniach nakierowanych na promocję i rozwój gospodarczy Miasta;
  12. opracowywanie ofert inwestycyjnych oraz materiałów promocyjnych i informacyjnych dotyczących terenów inwestycyjnych Miasta;
  13. organizowanie i koordynowanie całokształtu przedsięwzięć służących rozwojowi miasta, przy współdziałaniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta;
  14. współpraca z organami zarządzającymi programami i funduszami zewnętrznymi dla potrzeb planowania rozwoju społeczno - gospodarczego Miasta.

2. W zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych:

  1. prowadzenie stałego monitoringu możliwości pozyskiwania środków finansowych z funduszy zewnętrznych oraz pozyskiwanie szczegółowych informacji o programach, terminach i warunkach aplikowania;
  2. bieżące informowanie Burmistrza, właściwych komórek organizacyjnych urzędu i jednostek organizacyjnych miasta o możliwościach w zakresie pozyskania środków pomocowych na zadania Miasta;
  3. inicjowanie i koordynacja działań związanych z pozyskiwaniem finansowych środków pozabudżetowych;
  4. gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowywania wniosków aplikacyjnych, w tym:
    a) danych charakteryzujących rozwój miasta;
    b) założeń społeczno- gospodarczych oraz założeń budżetowych;
    c) programów inwestycyjnych.
  5. pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych na realizację projektów inwestycyjnych i nieinwestycyjnych oraz z zakresu współpracy międzynarodowej;
  6. współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w zakresie koordynacji działań związanych z przygotowywaniem dokumentów aplikacyjnych w celu pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania zadań Miasta;
  7. współpraca w zakresie wdrażania, realizacji i rozliczania projektów realizowanych przez Miasto, w tym w zakresie przygotowywania i weryfikacji wniosków o płatność;
  8. gromadzenie danych na temat środków pozyskanych przez Miasto w ramach projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych;
  9. udział w przygotowywaniu planów inwestycyjnych i innych przedsięwzięć planowanych do finansowania ze źródeł zewnętrznych;
  10. sporządzanie informacji na stronę internetową Miasta z zakresu realizowanych i planowanych do realizacji projektów współfinansowanych ze środków unijnych oraz innych funduszy pomocowych.

3. W zakresie spraw związanych z obsługą inwestora i działalności gospodarczej:

  1. prowadzenie Biura Obsługi Inwestora w sposób zapewniający sprawną i merytorycznie poprawną obsługę inwestora;
  2. udzielanie i udostępnianie informacji o warunkach i możliwościach inwestowania w mieście zainteresowanym podmiotom;
  3. sporządzanie i aktualizacja ofert inwestycyjnych miasta dla inwestorów krajowych i zagranicznych oraz prowadzenie ich promocji w kraju i zagranicą;
  4. koordynacja działań związanych z zapewnieniem pełnej funkcjonalności podstrefy Lubartów;
  5. współpraca z Agencją Rozwoju Przemysłu, Polską Agencją Informacji i Inwestycji oraz stowarzyszeniami, klastrami, organizacjami otoczenia biznesu, środowiskami gospodarczymi i naukowymi w zakresie działań służących rozwojowi gospodarczemu Miasta;
  6. tworzenie i aktualizacja baz danych przedsiębiorców, inwestorów i instytucji otoczenia biznesu;
  7. wyszukiwanie w dostępnych bazach (w kraju i zagranicą) informacji na temat potencjalnych partnerów gospodarczych;
  8. przygotowywanie wniosków o dofinansowanie z funduszy pozabudżetowych na zadania związane z promocją gospodarczą Miasta;
  9. obsługa przedsiębiorców w zakresie zasad i wymogów podejmowania działalności gospodarczej;
  10. prowadzenie spraw związanych z Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej;
  11. przyjmowanie, sprawdzanie wniosków CEIDG-l i przekazywanie ich do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej po przekształceniu w formę dokumentu elektronicznego;
  12. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
  13. prowadzenie ewidencji obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;
  14. opiniowanie prowadzenia aptek ogólnodostępnych;
  15. wydawanie na wniosek zainteresowanych kopii dokumentów o prowadzeniu działalności gospodarczej, znajdujących się w dokumentacji archiwalnej;
  16. tworzenie banku informacji o stanie gospodarczym Miasta, podmiotach gospodarczych, oraz projektowanych zamierzeniach gospodarczych.

4. W zakresie inwestycji:

  1. przygotowywanie informacji o potrzebach i możliwościach w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych Miasta;
  2. współpraca z Wydziałem Infrastruktury Miejskiej w celu ustalania potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej;
  3. prowadzenie uzgodnień dokumentacji projektowych w Powiatowym Zespole Uzgodnienia i Dokumentacji w zakresie infrastruktury komunalnej;
  4. koordynowanie wykonawstwa inwestycji oraz zapewnienie prawidłowego nadzoru nad realizacją zadań inwestycyjnych pozostających we właściwości wydziału;
  5. podejmowanie działań i wykonywanie czynności związanych z pełnieniem funkcji inwestora dla inwestycji realizowanych przez wydział,
    a w szczególności:
    a) przygotowywanie zakresu rzeczowego dla zlecanych projektów budowlanych wraz z wstępną wyceną zadania;
    b) opracowywanie i prowadzenie dokumentacji zadań inwestycyjnych i remontowych;
    c) współpraca z projektantem w trakcie realizacji zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej;
    d) prowadzenie całokształtu spraw związanych z oceną, zatwierdzaniem i odbiorem dokumentacji projektowych;
    e) przygotowanie wykazu nieruchomości niezbędnych do zrealizowania inwestycji celem przekazania do Wydziału Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa dla pozyskania ich na cele inwestycyjne;
    f) przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji i pozwoleń niezbędnych dla realizacji planowanych zadań inwestycyjnych;
    g) sporządzanie projektów umów określających wzajemne zobowiązania i świadczenia inwestora związane z realizacją inwestycji i przyszłym jej funkcjonowaniem;
    h) przekazanie wykonawcom placu budowy;
    i) sprawowanie bieżącego nadzoru nad wykonaniem umowy przez wykonawców, inspektorów nadzoru i innych, w zakresie jakości wykonania i kosztów realizacji inwestycji;
    j) zawiadamianie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o rozpoczęciu i zakończeniu inwestycji;
    k) organizowanie i udział w odbiorach końcowych zrealizowanych inwestycji;
    l) organizowanie przeglądów przed upływem okresu gwarancyjnego;
    m) organizowanie odbiorów gwarancyjnych i przekazywanie Wydziałowi Finansowemu dyspozycji w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy dla inwestycji;
    n) prawidłowe rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych oraz przekazywanie zrealizowanych zadań do eksploatacji;
    o) sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych.
  6. współpraca z Wydziałem Infrastruktury Miejskiej w zakresie dokonywania ocen utrzymania zasobu mieszkaniowego Miasta we właściwym stanie technicznym, oraz określania potrzeb remontowych w tym zakresie;
  7. współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie realizowanych przez nie inwestycji i remontów obiektów miejskich.

5. Wykonywanie zadań niezbędnych do zachowania warunków trwałości projektu pod nazwą "Lubartów przyjazny środowisku - wykorzystanie energii słonecznej szansą na poprawę jakości powietrza".


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator Administrator
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10