Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Biuro Zamówień Publicznych
Telefon
81-85-44-621
Informacje dodatkowe
Kierownik
Jacek Pióro
Biurem Zamówień Publicznych kieruje Kierownik
Biuro podlega Burmistrzowi Miasta
Do zadań Biura Zamówień Publicznych należy:
- Przygotowywanie, prowadzenie i koordynowanie całością postępowań dotyczących udzielania zamówień publicznych realizowanych w Urzędzie, według zasad, trybów i procedur określonych ustawą Prawo zamówień publicznych i regulaminem wewnętrznym, a w szczególności:
1) przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawie powołania komisji przetargowej, oraz innych dokumentów niezbędnych w prowadzonych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
2) opracowywanie, wspólnie z komisją przetargową lub samodzielnie, projektów specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z uwzględnieniem odpowiednich do danego zamówienia wymagań i kryteriów oceny ofert wynikających m.in. z wniosku komórki organizacyjnej Urzędu występującej o udzielenie zamówienia;
3) publikacja ogłoszeń o zamówieniach zgodnie z obowiązującym prawem;
4) występowanie do Burmistrza o powołanie komisji przetargowych, opracowywanie regulaminów pracy tych komisji oraz przygotowanie i obsługa organizacyjno - kancelaryjna prac komisji przetargowych oraz udział w pracach komisji;
5) przygotowywanie do zatwierdzenia przez Burmistrza wszelkich dokumentów, informacji i oświadczeń w imieniu zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówień publicznych, w których nie występuje Komisja Przetargowa;
6) udostępnianie zainteresowanym wykonawcom specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zasadach zgodnych z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
7) prowadzenie i ewidencja korespondencji w zakresie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (w uzgodnieniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu wnioskującymi o udzielenie zamówienia) w postępowaniach, w których nie występuje komisja przetargowa;
8) prowadzenie dokumentacji poszczególnych postępowań o zamówienie publiczne;
9) przygotowywanie do zatwierdzenia przez Burmistrza propozycji rozstrzygnięć ewentualnych informacji wnoszonych przez wykonawców w trybie art. 181 ustawy Prawo zamówień publicznych;
10) wykonywanie wszystkich czynności, do których zgodnie z przepisami zobowiązany jest zamawiający w przypadku wniesienia odwołania,
a w szczególności:
a) przygotowanie propozycji stanowiska zamawiającego w kwestii wniesionego odwołania oraz niezbędnych materiałów i dokumentacji formalno-prawnej przy wystąpieniu konieczności udziału w postępowaniach odwoławczych;
b) udział, także wraz z radcą prawnym Urzędu, w posiedzeniach i rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą;
11) przygotowywanie dokumentacji formalno- prawnej w przypadku konieczności udziału w postępowaniach sądowych ze skargi na orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, w tym ustalanie stanowiska zamawiającego dot. skarg wnoszonych przez wykonawców;
12) sporządzanie skarg na orzeczenia KIO w imieniu zamawiającego oraz udział wraz z radcą prawnym Urzędu w posiedzeniach sądu;
13) przygotowanie umów z wykonawcami, a w razie konieczności aneksów do tych umów;
14) przekazywanie podpisanych umów celem ich realizacji, do właściwych komórek organizacyjnych Urzędu po zarejestrowaniu ich w rejestrze umów i porozumień prowadzonym w Urzędzie, oraz prowadzenie ewidencji umów zawartych w wyniku postępowania przeprowadzonego przez Biuro;
15) opracowywanie i składanie zbiorczych sprawozdań z zakresu udzielonych zamówień przez Miasto stosownie do prawa zamówień publicznych. - Prowadzenie ewidencji postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez Biuro.
- Udzielanie konsultacji z zakresu zamówień publicznych komórkom organizacyjnym Urzędu i jednostkom organizacyjnym miasta.
- Przygotowanie, nadzór i koordynacja w zakresie sporządzania dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia procedury zamówień publicznych.
- Opracowanie, wdrożenie i aktualizowanie regulaminu udzielania zamówień publicznych.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu odpowiedzialnymi merytorycznie za realizację robót, dostaw lub usług.
- Przygotowywanie i prowadzenie postępowań o zamówienie publiczne o wartości nieprzekraczającej kwoty określonej wart. 4 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie i na zasadach określonych regulaminem zamówień publicznych obowiązującym w Urzędzie.
- Weryfikacja i kompletowanie dokumentacji opracowanej przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu, niezbędnej do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
- Sporządzanie na podstawie wniosków komórek organizacyjnych Urzędu planu zamówień publicznych oraz planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, o którym mowa w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych i jego publikacja na stronie internetowej Miasta Lubartów w terminie wskazanym w ww. ustawie.
- Archiwizowanie dokumentacji przetargowej.
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Brak przypisanych pracowników
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator Administrator
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10