Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Biuro Zamówień Publicznych
Telefon
81-85-44-621
Informacje dodatkowe

Kierownik
Jacek Pióro


Biurem Zamówień Publicznych kieruje Kierownik
Biuro podlega Burmistrzowi Miasta

Do zadań Biura Zamówień Publicznych należy:

  1. Przygotowywanie, prowadzenie i koordynowanie całością postępowań dotyczących udzielania zamówień publicznych realizowanych w Urzędzie, według zasad, trybów i procedur określonych ustawą Prawo zamówień publicznych i regulaminem wewnętrznym, a w szczególności:
    1) przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawie powołania komisji przetargowej, oraz innych dokumentów niezbędnych w prowadzonych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
    2) opracowywanie, wspólnie z komisją przetargową lub samodzielnie, projektów specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z uwzględnieniem odpowiednich do danego zamówienia wymagań i kryteriów oceny ofert wynikających m.in. z wniosku komórki organizacyjnej Urzędu występującej o udzielenie zamówienia;
    3) publikacja ogłoszeń o zamówieniach zgodnie z obowiązującym prawem;
    4) występowanie do Burmistrza o powołanie komisji przetargowych, opracowywanie regulaminów pracy tych komisji oraz przygotowanie i obsługa organizacyjno - kancelaryjna prac komisji przetargowych oraz udział w pracach komisji;
    5) przygotowywanie do zatwierdzenia przez Burmistrza wszelkich dokumentów, informacji i oświadczeń w imieniu zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówień publicznych, w których nie występuje Komisja Przetargowa;
    6) udostępnianie zainteresowanym wykonawcom specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zasadach zgodnych z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
    7) prowadzenie i ewidencja korespondencji w zakresie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (w uzgodnieniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu wnioskującymi o udzielenie zamówienia) w postępowaniach, w których nie występuje komisja przetargowa;
    8) prowadzenie dokumentacji poszczególnych postępowań o zamówienie publiczne;
    9) przygotowywanie do zatwierdzenia przez Burmistrza propozycji rozstrzygnięć ewentualnych informacji wnoszonych przez wykonawców w trybie art. 181 ustawy Prawo zamówień publicznych;
    10) wykonywanie wszystkich czynności, do których zgodnie z przepisami zobowiązany jest zamawiający w przypadku wniesienia odwołania,
    a w szczególności:
    a) przygotowanie propozycji stanowiska zamawiającego w kwestii wniesionego odwołania oraz niezbędnych materiałów i dokumentacji formalno-prawnej przy wystąpieniu konieczności udziału w postępowaniach odwoławczych;
    b) udział, także wraz z radcą prawnym Urzędu, w posiedzeniach i rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą;
    11) przygotowywanie dokumentacji formalno- prawnej w przypadku konieczności udziału w postępowaniach sądowych ze skargi na orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, w tym ustalanie stanowiska zamawiającego dot. skarg wnoszonych przez wykonawców;
    12) sporządzanie skarg na orzeczenia KIO w imieniu zamawiającego oraz udział wraz z radcą prawnym Urzędu w posiedzeniach sądu;
    13) przygotowanie umów z wykonawcami, a w razie konieczności aneksów do tych umów;
    14) przekazywanie podpisanych umów celem ich realizacji, do właściwych komórek organizacyjnych Urzędu po zarejestrowaniu ich w rejestrze umów i porozumień prowadzonym w Urzędzie, oraz prowadzenie ewidencji umów zawartych w wyniku postępowania przeprowadzonego przez Biuro;
    15) opracowywanie i składanie zbiorczych sprawozdań z zakresu udzielonych zamówień przez Miasto stosownie do prawa zamówień publicznych.
  2. Prowadzenie ewidencji postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez Biuro.
  3. Udzielanie konsultacji z zakresu zamówień publicznych komórkom organizacyjnym Urzędu i jednostkom organizacyjnym miasta.
  4. Przygotowanie, nadzór i koordynacja w zakresie sporządzania dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia procedury zamówień publicznych.
  5. Opracowanie, wdrożenie i aktualizowanie regulaminu udzielania zamówień publicznych.
  6. Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu odpowiedzialnymi merytorycznie za realizację robót, dostaw lub usług.
  7. Przygotowywanie i prowadzenie postępowań o zamówienie publiczne o wartości nieprzekraczającej kwoty określonej wart. 4 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie i na zasadach określonych regulaminem zamówień publicznych obowiązującym w Urzędzie.
  8. Weryfikacja i kompletowanie dokumentacji opracowanej przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu, niezbędnej do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
  9. Sporządzanie na podstawie wniosków komórek organizacyjnych Urzędu planu zamówień publicznych oraz planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych, o którym mowa w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych i jego publikacja na stronie internetowej Miasta Lubartów w terminie wskazanym w ww. ustawie.
  10. Archiwizowanie dokumentacji przetargowej.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator Administrator
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10