Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówLubartów, dnia 07 sierpnia 2014 r.
Szanowni Państwo
Zapraszamy do zgłaszania uwag do będącej w opracowaniu dokumentacji technicznej na przebudowę ulicy Lubelskiej w Lubartowie. Przedmiotowe opracowanie obejmuje odcinek pomiędzy rondem na skrzyżowaniu z DK19, a rondem na skrzyżowaniu z ulicami Kolejową i Piaskową. W 2013 roku opracowana została dokumentacja techniczna budowy chodnika i dwukierunkowej ścieżki rowerowej po wschodniej stronie ulicy Lubelskiej na odcinku od ul. Piaskowej do skrzyżowania z ul. Koźmińskiego. Opracowanie poddawane konsultacjom stanowi kontynuację działań zapoczątkowanych w powyższym opracowaniu i obejmuje:
- wprowadzenie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku na całej długości odcinka wraz z wydzieleniem na środku jezdni pasa do lewoskrętu,
- wykonanie chodnika po stronie zachodniej stronie ulicy na odcinku od ul. Koźmińskiego do skrzyżowania z DK 19,
- przebudowę chodnika po stronie zachodniej stronie ulicy na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Koźmińskiego
- przebudowę chodnika i wykonanie ciągu pieszo rowerowego po wschodniej stronie na odcinku od ul. Koźmińskiego do skrzyżowania z DK 19
- rozszerzenie terenu zabudowanego do skrzyżowania z DK 19.
Główną uwagą zgłaszaną projektantowi przez Zamawiającego jest zastąpienie dwukierunkowej ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Koźmińskiego do skrzyżowania z DK 19 ścieżkami jednokierunkowymi umiejscowionymi po obu stronach drogi (przy jezdni po stronie zachodniej i przy ciągu pieszym oddzielonym pasem zieleni od jezdni po stronie wschodniej). Wiązałoby się to z wprowadzeniem dodatkowego przejścia dla pieszych i rowerzystów (lub przejść), ograniczyłoby natomiast liczbę wysepek projektowanych na pasie do lewoskrętu.
W przedstawionej koncepcji projektant zaproponował dwa warianty wykonania nawierzchni pasa do lewoskrętu:
Wariant 1
Wykonanie pasa do lewoskrętu z kostki kamiennej. Jest to rozwiązanie droższe na etapie realizacji inwestycji o ok. 150 złotych na metrze kwadratowym, natomiast nie wymaga drogiej konserwacji w trakcie eksploatacji.
Wariant 2
Wykonanie całości nawierzchni z mieszanki bitumicznej i odznaczenie pasa przez pomalowanie go na czerwono. Koszt jednorazowego malowania, które wymaga odnawiania co 3 lata, wynosi ok. 75 zł./m2.
Zapraszamy do przesyłania uwag do przedstawionej dokumentacji technicznej drogą e-mailową na adres: poczta@um.lubartow.pl w terminie od 20 sierpnia do 31 sierpnia 2014 roku.
Wraz z przekazywanymi uwagami prosimy o wskazanie preferowanego wariantu wykonania pasa do lewoskrętu (Wariant 1, Wariant 2).
Dodano do BIP dnia: 2014-08-04 14:05:51