Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Zakres dokumentacji technicznej planowanej przebudowy ulicy Lubelskiej w Lubartowie na odcinku od skrzyżowania z DK 19 do skrzyżowania z ulicami Kolejową i Piaskową.
Data utworzenia
2014-08-04
Opis

Lubartów, dnia 07 sierpnia 2014 r.

 

 

Szanowni Państwo

 

Zapraszamy do zgłaszania uwag do będącej w opracowaniu dokumentacji technicznej na przebudowę ulicy Lubelskiej w Lubartowie. Przedmiotowe opracowanie obejmuje odcinek pomiędzy rondem na skrzyżowaniu z DK19, a rondem na skrzyżowaniu z ulicami Kolejową i Piaskową. W 2013 roku opracowana została dokumentacja techniczna budowy chodnika i dwukierunkowej ścieżki rowerowej po wschodniej stronie ulicy Lubelskiej na odcinku od ul. Piaskowej do skrzyżowania z ul. Koźmińskiego. Opracowanie poddawane konsultacjom stanowi kontynuację działań zapoczątkowanych w powyższym opracowaniu i obejmuje:

 

- wprowadzenie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku na całej długości odcinka wraz z wydzieleniem na środku jezdni pasa do lewoskrętu,

 - wykonanie chodnika po stronie zachodniej stronie ulicy na odcinku od ul. Koźmińskiego do skrzyżowania z DK 19,

 - przebudowę chodnika po stronie zachodniej stronie ulicy na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Koźmińskiego

  - przebudowę chodnika i wykonanie ciągu pieszo rowerowego po wschodniej stronie na odcinku od ul. Koźmińskiego do skrzyżowania z DK 19

 - rozszerzenie terenu zabudowanego do skrzyżowania z DK 19.

 

Główną uwagą zgłaszaną projektantowi przez Zamawiającego jest zastąpienie dwukierunkowej ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Koźmińskiego do skrzyżowania z DK 19 ścieżkami jednokierunkowymi umiejscowionymi po obu stronach drogi (przy jezdni po stronie zachodniej i przy ciągu pieszym oddzielonym pasem zieleni od jezdni po stronie wschodniej). Wiązałoby się to z wprowadzeniem dodatkowego przejścia dla pieszych i rowerzystów (lub przejść), ograniczyłoby natomiast liczbę wysepek projektowanych na pasie do lewoskrętu.

 

W przedstawionej koncepcji projektant zaproponował dwa warianty wykonania nawierzchni pasa do lewoskrętu:

 

Wariant 1

Wykonanie pasa do lewoskrętu z kostki kamiennej. Jest to rozwiązanie droższe na etapie realizacji inwestycji o ok. 150 złotych na metrze kwadratowym, natomiast nie wymaga drogiej konserwacji w trakcie eksploatacji.

 

Wariant 2

Wykonanie całości nawierzchni z mieszanki bitumicznej i odznaczenie pasa przez pomalowanie go na czerwono. Koszt jednorazowego malowania, które wymaga odnawiania co 3 lata, wynosi ok. 75 zł./m2.

 

 

Zapraszamy do przesyłania uwag do przedstawionej dokumentacji technicznej drogą e-mailową na adres: poczta@um.lubartow.pl w terminie od 20 sierpnia do 31 sierpnia 2014 roku.

Wraz z przekazywanymi uwagami prosimy o wskazanie preferowanego wariantu wykonania pasa do lewoskrętu (Wariant 1, Wariant 2).

 

Załączniki
pdf pobrano: 34 razy
pdf pobrano: 69 razy
pdf pobrano: 46 razy
pdf pobrano: 34 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Dudziak Robert
Dodano do BIP dnia: 2014-08-04 14:05:51