Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Urząd Stanu Cywilnego
Telefon
81-85-44-617
81-85-52-015
Informacje dodatkowe


Urząd Stanu Cywilnego podlega Burmistrzowi Miasta

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  1. rejestracja urodzeń w Systemie Rejestrów Państwowych, występowanie o nadanie numeru PESEL i zameldowanie dziecka po sporządzeniu aktu urodzenia za pośrednictwem rejestru stanu cywilnego;
  2. rejestracja małżeństw, aktualizacja danych w rejestrze PESEL w Systemie Rejestrów Państwowych;
  3. rejestracja zgonów, aktualizacja danych w rejestrze PESELw Systemie Rejestrów Państwowych;
  4. przenoszenie aktów z ksiąg papierowych do Systemu Rejestrów Państwowych;
  5. nanoszenie zmian w aktach urodzeń, małżeństw i zgonów w oparciu o orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne, oświadczenia stron i odpisy aktów stanu cywilnego;
  6. prowadzenie akt zbiorowych do ksiąg stanu cywilnego;
  7. sporządzanie sprawozdań statystycznych;
  8. wydawanie zaświadczeń i odpisów aktów stanu cywilnego na wniosek osób prywatnych i instytucji;
  9. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński na terenie Urzędu Stanu Cywilnego i poza siedzibą Urzędu Stanu Cywilnego;
  10. przyjmowanie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa i wyznaczanie terminu zawarcia małżeństwa;
  11. wydawanie zaświadczeń: o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą, o stanie cywilnym oraz zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (do ślubów konkordatowych);
  12. uroczyste udzielanie ślubów;
  13. przyjmowanie oświadczeń: o uznaniu dziecka, oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosiło takie samo nazwisko jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko, o zmianie imienia lub imion dziecka zamieszczonych w akcie urodzenia w terminie 6 miesięcy od dnia jego sporządzenia;
  14. zamieszczanie danych ojca w akcie urodzenia dziecka jako danych krytych wskazanych przez osobę zgłaszającą urodzenie lub Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego;
  15. przyjmowanie oświadczeń: o wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i ich dzieci po zawarciu związku małżeńskiego, przyjmowanie oświadczeń o których mowa wart. 88 § 3 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
  16. przyjmowanie oświadczeń o powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
  17. wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk;
  18. wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu;
  19. wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
  20. wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego oraz wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego;
  21. wydawanie dokumentów z akt zbiorowych;
  22. wydawanie decyzji związanych z rejestracją stanu cywilnego;
  23. wprowadzanie wzmianek dodatkowych i przypisków do aktów stanu cywilnego;
  24. usuwanie niezgodności danych w rejestrze PESEL;
  25. sporządzanie aktów urodzeń na podstawie postanowień sądów dotyczących przysposobienia osoby małoletniej;
  26. przygotowywanie projektów wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie;
  27. organizowanie uroczystości związanych z wręczeniem Jubilatom medali "Za długoletnie pożycie małżeńskie" przez Burmistrza;
  28. organizowanie uroczystości związanych z jubileuszem 100-lecia urodzin;
  29. współpraca z sądami w sprawach sprostowania i uzupełnienia aktów stanu cywilnego lub ich unieważnienia;
  30. unieważnienie przez Kierownika aktów stanu cywilnego przenoszonych do rejestru stanu cywilnego;
  31. występowanie przez Kierownika z wnioskiem do Wojewody o unieważnienie aktów stanu cywilnego;
  32. współpraca z Kościołami na terenie Miasta i Gminy Lubartów w sprawach dotyczących zawierania ślubów konkordatowych;
  33. współpraca z zagranicznymi Urzędami Stanu Cywilnego - przekazywanie informacji o zdarzeniach rejestrowanych przez USC dotyczących obywateli państw obcych;
  34. prowadzenie korespondencji konsularnej;
  35. realizacja i wysyłanie zleceń do innych Urzędów Stanu Cywilnego;
  36. przygotowanie i przekazywanie ksiąg stanu cywilnego, alegat oraz ksiąg wtóropisowych stanu cywilnego do archiwum państwowego.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2020-02-18
Osoba wprowadzająca informację:
Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia:
2020-02-18