Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Oświaty
Telefon
81-85-44-618
Email

Informacje dodatkowe

Naczelnik
Krzysztof Krupa


Wydziałem Oświaty kieruje Naczelnik
Wydział podlega Zastępcy Burmistrza Miasta

Do zadań wydziału należy:

  1. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, utrzymywaniem, reorganizacją miejskich przedszkoli i szkół oraz tworzenie kadrowych i organizacyjnych warunków do realizacji ich zadań statutowych;
  2. opracowywanie planu sieci przedszkoli, szkół podstawowych oraz ich obwodów;
  3. nadzór merytoryczny w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów prawa oraz koordynowanie działalności przedszkoli, szkół podstawowych i liceum ogólnokształcącego;
  4. opracowywanie założeń do projektów organizacyjnych szkół i przedszkoli, analiza projektów organizacyjnych, w konsultacji ze związkami zawodowymi i Kuratorium Oświaty opiniowanie i przedkładanie do zatwierdzenia Burmistrzowi;
  5. analiza materiałów do projektu budżetu jednostek oświatowych oraz przedstawianie Burmistrzowi wniosków w tym zakresie;
  6. prowadzenie i koordynacja baz danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej oraz obowiązującej sprawozdawczości;
  7. koordynacja i pomoc w realizacji przez placówki oświatowe programów i projektów zewnętrznych;
  8. inspirowanie i pomoc przy wdrażaniu innowacji w funkcjonowaniu placówek oświatowych i metod ich zarządzania;
  9. monitorowanie spraw związanych z organizowaniem pomocy psychologicznopedagogicznej w tym nauczania indywidualnego, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rewalidacji;
  10. realizacja zadań związanych z dowożeniem uczniów, w tym przygotowywanie projektów porozumień i umów oraz monitorowanie wydatków;
  11. prowadzenie spraw związanych z realizowaniem prawa dziecka do wychowania przedszkolnego oraz obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego;
  12. analiza merytoryczna rozliczeń dotacji otrzymywanej przez przedszkola niepubliczne;
  13. koordynacja ruchu kadrowego nauczycieli we wszystkich szkołach i placówkach prowadzonych przez Miasto;
  14. prowadzenie spraw osobowych dyrektorów szkół i przedszkoli;
  15. prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów przedszkoli i szkół, przygotowywanie postępowania konkursowego;
  16. dokonywanie w porozumieniu z Kuratorem Oświaty oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych;
  17. prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli oraz postępowaniem egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego, udział przedstawiciela organu prowadzącego w komisjach egzaminacyjnych na stopień nauczyciela kontraktowego oraz komisjach kuratoryjnych w postępowaniu na stopień nauczyciela dyplomowanego;
  18. opracowywanie projektów regulaminów wynagradzania nauczycieli oraz regulaminu przyznawania nauczycielom nagród Burmistrza;
  19. wnioskowanie o nagrody i odznaczenia dla dyrektorów szkół i przedszkoli;
  20. kontrola realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
  21. monitorowanie przebiegu rekrutacji do przedszkoli i szkół;
  22. sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych, w tym wyników egzaminów zewnętrznych za dany rok szkolny; oraz o wynikach nadzoru pedagogicznego;
  23. przygotowywanie analiz i opracowań z zakresu organizacji i funkcjonowania placówek oświatowych;
  24. prowadzenie rejestru oświatowych placówek niepublicznych działających na terenie miasta;
  25. zapewnienie opieki nad dziećmi do lat 3, w tym: prowadzenie spraw związanych z rejestracją, prowadzeniem wykazu placówek, ewentualnymi zmianami w rejestrze; organizacja żłobka miejskiego; określenie wysokości opłat za wpis do rejestru, opłat za pobyt, bonifikat i warunków zwolnienia z opłat za żłobek; określanie zasad przyznawania wysokości dotacji celowej na prowadzenie żłobków i klubów dziecięcych, naliczanie, aktualizacja, kontrola i rozliczanie przyznawanej dotacji; nadzór merytoryczny nad żłobkiem, w tym coroczne opracowywane plany nadzoru, bieżąca kontrola działalności opiekuńczo - wychowawczej i organizacyjnej;
  26. sporządzanie sprawozdań rzeczowo- finansowych z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 i przekazywanie ich Wojewodzie Lubelskiemu;
  27. monitorowanie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli przedszkoli i szkół;
  28. nadzór nad realizacją programów pomocy materialnej dla uczniów oraz naliczanie i rozliczanie dotacji przyznawanych Miastu na ten cel oraz prowadzenie spraw związanych z finasowaniem zadań oświatowych - w tym naliczanie, aktualizacja, rozliczanie oraz kontrola wydatków dotacji podręcznikowej;
  29. prowadzenie spraw związanych z dotacją dla placówek wychowania przedszkolnego, w tym prognozowanie, rozliczanie i sprawozdawczość;
  30. przygotowywanie i realizacja porozumień Miasta z organami administracji państwowej i samorządowej w zakresie zadań wydziału;
  31. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Burmistrza i organizacją Dnia Edukacji Narodowej w Mieście;
  32. sporządzanie sprawozdawczości w zakresie osiągania średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego;
  33. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
  34. przygotowywanie dla dyrektorów placówek oświatowych pełnomocnictw do jednoosobowego działania oraz prowadzenie ich rejestru;
  35. współpraca z instytucjami, organizacjami i związkami zawodowymi działającymi w zakresie oświaty;
  36. współorganizacja letniej wymiany dzieci i młodzieży w ramach prowadzonej współpracy międzynarodowej;
  37. nadzór nad organizacją miejskich zawodów, olimpiad i konkursów edukacyjnych.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2019-04-16
Osoba wprowadzająca informację:
Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia:
2019-04-16