Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa
Telefon
(81) 85-53-057
Informacje dodatkowe

Naczelnik


Wydziałem Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Burmistrzowi Miasta

Do zadań Wydziału Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa należy:


1. W zakresie gospodarowania nieruchomościami i geodezji:

  1. gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości w szczególności poprzez prowadzenie spraw w zakresie komunalizacji, nabywania nieruchomości, sprzedaży, zamiany, darowizny, oddawania w użytkowanie wieczyste, przekształceń prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, ustanawiania ograniczonych praw rzeczowych, trwałego zarządu, dzierżawy najmu, użyczenia;
  2. prowadzenie ewidencji nieruchomości gminy;
  3. prowadzenie spraw w zakresie odszkodowań za przejmowane grunty wydzielone pod budowę dróg gminnych;
  4. aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
  5. prowadzenie spraw w zakresie korzystania z prawa pierwokupu nieruchomości;
  6. składanie wniosków wieczysto-księgowych;
  7. realizacja zadań w zakresie opłat adiacenckich z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków Miasta, podziałów geodezyjnych nieruchomości i scalenia nieruchomości;
  8. wykonywanie zadań związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości w sprawach, których stroną jest gmina;
  9. wnioskowanie o wywłaszczenie nieruchomości oraz ograniczenie wykonywania prawa własności nieruchomości;
  10. prowadzenie spraw dotyczących wyrażenia zgody na wykonywanie urządzeń infrastruktury technicznej na nieruchomościach miejskich;
  11. nadawanie numerów porządkowych budynków;
  12. prowadzenie operatów numeracji porządkowej nieruchomości i ewidencji miejscowości, ulic i adresów w formie elektronicznej;
  13. realizacja postanowień określonych uchwałą Rady Miasta w sprawie zasad stosowanych przy nadawaniu nazw ulicom, placom i innym terenowym obiektom publicznym oraz drogom wewnętrznym na terenie Miasta;
  14. prowadzenie postępowań w sprawach podziałów geodezyjnych, scalenia i podziału oraz rozgraniczenia nieruchomości;
  15. wnoszenie nieruchomości jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek;
  16. opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego i planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
  17. przedkładanie Radzie sprawozdań z zakresu nabywania, zbywania nieruchomości gminnych, informacji dot. udzielonych ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, zestawień nadanych i zmienionych nazw obiektów miejskich;
  18. sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości gminnych;
  19. koordynacja działań w zakresie ubezpieczeń majątku Miasta;
  20. prowadzenie spraw związanych z poświadczaniem aktów własności ziemi;
  21. prowadzenie i przechowywanie książek obiektów budowlanych - budynków gminy administrowanych przez wydział;
  22. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta w celu realizacji zadań z zakresu  gospodarowania mieniem Miasta.

2. W zakresie planowania przestrzennego:
Realizacja zadań określonych ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym a w szczególności:

  1. prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta;
  2. prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  3. dokonywanie analiz aktualności planów przestrzennych oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta;
  4. przygotowanie projektów uchwał w sprawach sporządzania i zatwierdzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  5. ewidencja zatwierdzonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  6. nadzór nad realizacją ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  7. wydawanie decyzji ustalającej wysokość opłaty planistycznej;
  8. prowadzenie rejestru wniosków o zmianę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, analizowanie i przedkładanie Radzie;
  9. wydawanie decyzji w sprawach opłat i roszczeń związanych z uchwalaniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  10. przygotowanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Miasta i przedkładanie raz w okresie kadencji wniosków Radzie Miasta;
  11. wydawanie postanowień w sprawie opiniowania wstępnych projektów podziału nieruchomości;
  12. opiniowanie podziałów nieruchomości przeprowadzanych z urzędu do realizacji celów publicznych;
  13. wydawanie opinii o zgodności z planem miejscowym podziału nieruchomości w sytuacji, gdy o podziale orzeka sąd, a podział jest uzależniony od ustaleń planu miejscowego;
  14. przygotowanie opinii o dopuszczalności zabudowy plombowej na obszarach mieszkaniowych i mieszkaniowo - usługowych;
  15. przygotowanie opinii o dopuszczalności odstąpienia od ustaleń planu miejscowego w zakresie obowiązku bilansowania miejsc parkingowych;
  16. wydawanie opinii i zaświadczeń o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, zaświadczeń o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  17. wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  18. prowadzenie i koordynacja prac związanych ze sporządzeniem aktualizacji projektu założeń do miejskiego planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwo gazowe Miasta;
  19. opiniowanie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych pod względem zgodności z kierunkami rozwoju gminy określonymi w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  20. prowadzenie i aktualizacja ewidencji dóbr kultury znajdujących się na terenie Miasta;
  21. prowadzenie rejestrów w zakresie prowadzonych spraw.

3. W zakresie rolnictwa:

  1. prowadzenie spraw związanych z rolnictwem, wykonywanie czynności związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych, wstępne szacowanie strat w rolnictwie w przypadku wystąpienia powodzi i klęski żywiołowej;
  2. prowadzenie spraw o zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
  3. przyjmowanie oświadczeń i zeznań świadków związanych z pracą w rolnictwie, wydawanie zaświadczeń o opłacaniu składek na FUSR lub kserokopii materiałów źródłowych;
  4. wykonywanie prac zleconych z zakresu statystyki rolnej.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2019-04-16
Osoba wprowadzająca informację:
Skarżyński Artur
Dodano do BIP dnia:
2019-04-16