Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Finansowy
Telefon
/81/ 854-46-01
Informacje dodatkowe

Naczelnik
Renata Bartak

Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:

  1. realizacja zadań w zakresie przygotowywania projektu budżetu Miasta oraz Urzędu i jego zmian w trakcie roku budżetowego;
  2. realizacja zadań w zakresie przygotowywania projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz jej zmian w trakcie roku budżetowego;
  3. wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy oraz przedkładanie wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej Burmistrzowi Miasta;
  4. opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z realizacji budżetu miasta;
  5. współpraca z urzędami skarbowymi w zakresie planowania i monitorowania dochodów podatkowych stanowiących dochody Miasta;
  6. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie prawidłowości i wykonywania budżetu Miasta;
  7. współpraca z Lubelskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie realizacji zadań zleconych m.in. przekazywanie i rozliczanie zgromadzonych przez Gminę dochodów, sporządzanie sprawozdań, rozliczanie wykonanych zadań zleconych i kosztów ich obsługi;
  8. prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji dochodów i wydatków budżetowych oraz przychodów i rozchodów budżetu;
  9. prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem podatku VATGminy, w tym:
    a) ewidencji księgowej w zakresie podatku od towarów i usług VAT,
    b) rozliczeń podatku VAT pomiędzy Gminą i jednostkami organizacyjnymi Gminy,
    c) kwalifikacja podatku VAT naliczonego podlegającego odliczeniu w Urzędzie obsługującym jednostkę samorządu terytorialnego,
    d) określanie prewspółczynnika i proporcji dla Urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego,
    e) sporządzanie wniosków o wydanie indywidualnej interpretacji w zakresie podatku VAT we współpracy z pracownikami merytorycznymi,
    f) sporządzanie i przekazywanie łącznego pliku JPK w zakresie rejestru VATsprzedaży i VATzakupu,
    g) prowadzenie spraw związanych ze zgłaszaniem i odczytem kas rejestrujących,
    h) realizacja i rozliczanie transakcji w ramach mechanizmu podzielonej płatności,
    i) sporządzanie i przekazywanie na żądanie organu podatkowego plików JPK faktury i JPK księgi rachunkowe;
  10. współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie planowania budżetu i jego zmian, sprawozdawczości budżetowej i finansowej;
  11. naliczanie wynagrodzeń osobowych oraz prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu i zleceniobiorców;
  12. naliczanie i wypłata diet dla radnych Rady Miasta;
  13. sporządzanie deklaracji podatkowych, ZUS i PFRON, prawidłowe ustalanie i odprowadzanie podatku dochodowego, składek ZUSoraz wpłat na PFRON;
  14. sporządzanie deklaracji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych dla pracowników Urzędu i zleceniobiorców;
  15. współpraca z Urzędem Pracy m.in. w zakresie refundacji wynagrodzeń pracowników interwencyjnych;
  16. przygotowywanie projektów uchwał w sprawach podatków lokalnych;
  17. prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, w tym:
    a) prowadzenie i aktualizacja ewidencji podatników,
    b) dokonywanie wymiaru podatków (od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportu),
    c) ewidencja księgowa dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych,
    d) wydawanie decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych,
    e) rozpatrywanie sprawo zastosowanie ulg, umorzeń, odroczeń, rozkładania na raty w zakresie podatków,
    f) przeprowadzanie kontroli podatkowych przy postępowaniach wyjaśniających,
    g) prowadzenie egzekucji należności podatkowych,
    h) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w prowadzeniu przez nie egzekucji i sprawo zastosowanie ulg, umorzeń, odroczeń i rozkładania na raty należności cywilnoprawnych;
  18. sprawdzanie prawidłowości rozliczenia dotacji udzielonych z budżetu Miasta pod względem formalno-rachunkowym;
  19. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
  20. rozliczanie wpływów z opłaty targowej;
  21. prowadzenie obsługi kasowej Urzędu;
  22. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  23. obsługa rachunków bankowych Urzędu Miasta;
  24. obsługa płatności bezgotówkowych dokonywanych kartą płatniczą;
  25. kontrola terminowości spłat rat kredytów i odsetek;
  26. prowadzenie spraw związanych z ewidencją oraz inwentaryzacją składników majątkowych Miasta i Urzędu;
  27. organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowej;
  28. sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych, wynikających z ustawy o finansach publicznych;
  29. sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy de mini mis oraz innej pomocy publicznej;
  30. sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu prowadzonych spraw;
  31. obsługa zobowiązań i należności finansowych Miasta i Urzędu;
  32. udział w przygotowaniu projektów z udziałem środków zewnętrznych w zakresie finansowo-księgowym, oraz współdziałanie w tym zakresie z Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych;
  33. prowadzenie odrębnej księgowości dla zadań współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
  34. rozliczanie zaliczek, ryczałtów i delegacji służbowych;
  35. współpraca w zakresie regulaminowych zadań Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  36. wykonywanie innych zadań wynikających z obowiązującego prawa oraz zleconych przez Burmistrza, Skarbnika i Sekretarza. 

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Skarżyński Artur
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10