Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Infrastruktury Miejskiej
Telefon
/81/ 854-46-25
Informacje dodatkowe

Naczelnik
Radosław Stępiński

 
Wydziałem Infrastruktury Miejskiej kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Zastępcy Burmistrza Miasta

Do zadań Wydziału Infrastruktury Miejskiej należy:

  1. Koordynacja działalności w zakresie:
    1) oczyszczania i odśnieżania Miasta;
    2) zaopatrzenia Miasta w wodę i odprowadzanie ścieków;
    3) gospodarki odpadami;
    4) sprawności kanalizacji deszczowej i sanitarnej;
    5) gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi;
    6) ochrony środowiska.
  2. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowiska miejskiego, w tym przygotowanie projektów uchwał w sprawie wysokości dziennych stawek opłaty targowej, zwolnień i ulg oraz sposobu poboru tej opłaty oraz określanie inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
  3. Konserwacja i bieżące utrzymanie zieleni i zadrzewień na terenach stanowiących mienie komunalne.
  4. Bieżące utrzymanie zieleni w Parku Miejskim i zabiegi pielęgnacyjne zgodnie z zaleceniami Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
  5. Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków finansowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na zadania ekologiczne.
  6. Wdrażanie programu gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta.
  7. Wykonywanie zadań związanych z realizacją innych przedsięwzięć dotyczących poprawy jakości środowiska.
  8. Utrzymanie zdrojów ulicznych, studni publicznych, cieków wodnych i szaletów miejskich.
  9. Utrzymywanie rowów burzowych miasta.
  10. Współpraca ze schroniskiem dla zwierząt posiadającym umowę z Miastem.
  11. Wydawanie zezwoleń na:
    1) opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
    2) ochronę przed bezdomnymi zwierzętami;
    3) prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
    4) utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne.
  12. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt".
  13. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem cmentarza komunalnego.
  14. Dozór nad grobami wojennymi oraz prowadzenie ich ewidencji.
  15. Opiniowanie i wnioskowanie projektów zmian w wysokości opłat za usługi komunalne.
  16. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym Miasta, a w szczególności:
    1) prowadzenie rejestru osób ubiegających się o lokale mieszkalne;
    2) współpraca z zespołem opiniującym wnioski o najem lokali mieszkalnych;
    3) wydawanie skierowań w sprawie przyznania lokalu mieszkalnego w zasobach mieszkaniowych Miasta;
    4) współpraca z zarządcami budynków: Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Spółka z.o.o, spółdzielniami mieszkaniowymi i wspólnotami mieszkaniowymi;
    5) Prowadzenie spraw wynikających z współwłasności Miasta we wspólnotach mieszkaniowych, reprezentowanie Miasta, jako współwłaściciela we wspólnotach mieszkaniowych oraz bieżąca współpraca z zarządami wspólnot;
    6) realizacja postanowień Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Miasta, w tym prowadzenie spraw związanych z polityką czynszową;
    7) bieżąca współpraca z PGK Sp. z 0.0. w sprawach dotyczących gospodarowania zasobem mieszkaniowymi Miasta;
    8) nadzór i kontrola w zakresie formalnym i rzeczowym nad realizacją umowy zawartej z PGK Sp. z 0.0. dotyczącej administrowania należącymi do Miasta zasobami mieszkaniowymi;
    9) dokonywanie ocen oraz określanie potrzeb remontowych i inwestycyjnych w zakresie utrzymania zasobu mieszkaniowego Miasta we właściwym stanie technicznym przy współpracy z Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych;
    10)prowadzenie nadzoru i kontroli realizowania w imieniu Miasta zadań remontowych i modernizacyjnych budynków oraz lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta.
  17. Prowadzenie spraw zarządu dróg gminnych Miasta w zakresie:
    1) opracowywania projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu;
    2) utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;
    3) pełnienia funkcji inwestora;
    4) utrzymania nawierzchni dróg, chodników, parkingów i drogowych obiektów inżynierskich;
    5) realizacji zadań w zakresie inżynierii ruchu, w tym prowadzenie spraw organizacji ruchu drogowego;
    6) koordynacji robót w pasie drogowym;
    7) prowadzenia i aktualizacji ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
    8) sporządzania oraz przekazywania informacji o drogach publicznych Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
    9) przeprowadzania okresowej kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;
    10) wykonywania robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających, przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników
    11)wprowadzenia ograniczeń w ruchu drogowym lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
    12) dokonywania okresowych pomiarów ruchu drogowego.
  18. Wydawanie zezwoleń oraz naliczanie opłat za zajęcie pasów drogowych dróg gminnych.
  19. Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w wypadku jego naruszenia.
  20. Organizowanie akcji zimowego utrzymania dróg i nadzór nad jej realizacją.
  21. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem przebiegu dróg powiatowych.
  22. Prowadzenie spraw związanych z zaliczaniem dróg do kategorii dróg gminnych Miasta.
  23. Prowadzenie całokształtu zagadnień związanych z realizacją uchwały Rady w sprawie wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach Miasta i ustalania sposobu ich pobierania oraz określania wysokości stawek i opłat.
  24. Budowa i rozbudowa zatok postojowych.
  25. Koordynacja rozkładów jazdy dla przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób w regularnym transporcie drogowym.
  26. Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym na terenie Miasta.
  27. Wydawanie zezwoleń na umieszczanie w pasach drogowych dróg gminnych reklam oraz innych urządzeń nie związanych z utrzymaniem drogi.
  28. Umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów oraz tablic informacyjnych.
  29. Nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia dróg i placów w mieście oraz jego rozbudowa.
  30. Organizacja i nadzór nad robotami publicznymi i interwencyjnymi w ramach Wydziału.
  31. Współdziałanie z Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Sp. z 0.0. w zakresie realizacji zadań Miasta przez Przedsiębiorstwo.
  32. Wykonywanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną.
  33. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody i prowadzenie dokumentacji stanu przyrody.
  34. Tworzenie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami.
  35. Wydawanie decyzji uwarunkowań środowiskowych.
  36. Opracowywanie gminnego programu ochrony środowiska i programu ochrony powietrza.
  37. Prowadzenie spraw w zakresie opiniowania wojewódzkich planów gospodarki odpadami.
  38. Sporządzanie raportów z wykonywania programu ochrony środowiska.
  39. Kontrola działalności przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  40. Prowadzenie dokumentacji i sprawozdawczości dotyczącej ochrony środowiska.
  41. Wydawanie opinii w sprawie programu gospodarki odpadam niebezpiecznymi i innymi niż niebezpieczne.
  42. Podejmowanie działań w przypadku zagrożenia środowiska.
  43. Prowadzenie spraw w zakresie wydawania decyzji nakazujących właścicielom gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom, na wskutek zmiany przez właściciela stanu wody na gruncie.
  44. Udzielanie informacji o stanie środowiska Miasta.
  45. Naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska w zakresie ścieków nieczyszczonych odprowadzanych do kanalizacji deszczowej.
  46. Opracowywanie informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.
  47. Wydawanie decyzji w sprawie usunięcia drzew i krzewów z terenu nieruchomości oraz decyzji o wymiarze kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów.
  48. Opracowywanie projektów decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do składowania lub magazynowania, wskazując sposób wykonania decyzji.
  49. Prowadzenie nadzoru nad realizacją usług usuwania odpadów komunalnych.
  50. Wystawianie opłat dodatkowych za parkowanie pojazdu w strefie płatnego parkowania bez uiszczenia opłaty parkingowej i wystawianie opłat abonamen towych.
  51. Opróżnianie parkometrów zlokalizowanych w strefie płatnego parkowania i przekazywanie pobranych opłat parkingowych do Wydziału Finansowego.
  52. Kontrola stanu infrastruktury w mieście, w tym bieżące monitorowanie stanu nawierzchni jezdni i ciągów pieszych, stanu oznakowania ulic oraz prawidłowości zabezpieczenia prac prowadzonych w pasie drogowym.
  53. Nadzór nad funkcjonowaniem monitoringu wizyjnego w mieście.
  54. Kontrola stanu czystości i porządku na terenie miasta w oparciu o ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  55. Kontrolowanie i egzekwowanie poprawności umieszczania plakatów, reklam, ogłoszeń itp.
  56. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem miejskich placów zabaw.
  57. Naliczanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej na skutek wykonywania na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem, mających wpływ na zmniejszenie tej retencji przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator Administrator
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10