Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Strategii Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych
Telefon
81-85-44-603
81-85-44-620
Informacje dodatkowe

Naczelnik
Piotr Turowski

Wydziałem Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych kieruje Naczelnik.
Wydział podlega Burmistrzowi Miasta

Do zadań Wydziału Strategii, Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych należy:

1. W zakresie strategii i rozwoju Miasta:

  1. koordynacja działań w zakresie przygotowania, analizy efektów i aktualizacji Programu Rozwoju Miasta i innych dokumentów o charakterze strategicznym dla Miasta;
  2. formułowanie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta, propozycji w zakresie sposobu realizacji Programu Rozwoju Miasta;
  3. monitorowanie realizacji Programu Rozwoju Miasta i inicjowanie jego zmian;
  4. gromadzenie informacji i danych ekonomicznych dotyczących Miasta;
  5. inicjowanie i wspieranie nowych przedsięwzięć i inicjatyw gospodarczych oraz współdziałanie w tym zakresie z podmiotami gospodarczymi działającymi na terenie miasta;
  6. przedkładanie Radzie i Burmistrzowi analiz i informacji o zasadności podejmowanych przedsięwzięć gospodarczych i ich efektach społecznoekonomicznych;
  7. organizowanie i uczestnictwo w spotkaniach, seminariach i konferencjach oraz targach i wystawach promujących rozwój gospodarczy Miasta;
  8. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie inicjowania i koordynowania działań wskazanych w Programie Rozwoju Miasta;
  9. realizacja programu rozwoju Lubartowskiej Strefy Gospodarczej, prowadzenie działań związanych z rozwojem gospodarczym Miasta;
  10. inicjowanie i prowadzenie działań w zakresie promocji gospodarczej Miasta;
  11. aktywny udział w inicjatywach i wydarzeniach nakierowanych na promocję i rozwój gospodarczy Miasta;
  12. opracowywanie ofert inwestycyjnych oraz materiałów promocyjnych i informacyjnych dotyczących terenów inwestycyjnych Miasta;
  13. organizowanie i koordynowanie całokształtu przedsięwzięć służących rozwojowi miasta, przy współdziałaniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi miasta;
  14. współpraca z organami zarządzającymi programami i funduszami zewnętrznymi dla potrzeb planowania rozwoju społeczno - gospodarczego Miasta.

2. W zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych:

  1. prowadzenie stałego monitoringu możliwości pozyskiwania środków finansowych z funduszy zewnętrznych oraz pozyskiwanie szczegółowych informacji o programach, terminach i warunkach aplikowania;
  2. bieżące informowanie Burmistrza, właściwych komórek organizacyjnych urzędu i jednostek organizacyjnych miasta o możliwościach w zakresie pozyskania środków pomocowych na zadania Miasta;
  3. inicjowanie i koordynacja działań związanych z pozyskiwaniem finansowych środków pozabudżetowych;
  4. gromadzenie danych niezbędnych do właściwego opracowywania wniosków aplikacyjnych, w tym:
    a) danych charakteryzujących rozwój miasta;
    b) założeń społeczno- gospodarczych oraz założeń budżetowych;
    c) programów inwestycyjnych.
  5. pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych na realizację projektów inwestycyjnych i nieinwestycyjnych oraz z zakresu współpracy międzynarodowej;
  6. współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w zakresie koordynacji działań związanych z przygotowywaniem dokumentów aplikacyjnych w celu pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania zadań Miasta;
  7. współpraca w zakresie wdrażania, realizacji i rozliczania projektów realizowanych przez Miasto, w tym w zakresie przygotowywania i weryfikacji wniosków o płatność;
  8. gromadzenie danych na temat środków pozyskanych przez Miasto w ramach projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych;
  9. udział w przygotowywaniu planów inwestycyjnych i innych przedsięwzięć planowanych do finansowania ze źródeł zewnętrznych;
  10. sporządzanie informacji na stronę internetową Miasta z zakresu realizowanych i planowanych do realizacji projektów współfinansowanych ze środków unijnych oraz innych funduszy pomocowych.

3. W zakresie spraw związanych z obsługą inwestora i działalności gospodarczej:

  1. prowadzenie Biura Obsługi Inwestora w sposób zapewniający sprawną i merytorycznie poprawną obsługę inwestora;
  2. udzielanie i udostępnianie informacji o warunkach i możliwościach inwestowania w mieście zainteresowanym podmiotom;
  3. sporządzanie i aktualizacja ofert inwestycyjnych miasta dla inwestorów krajowych i zagranicznych oraz prowadzenie ich promocji w kraju i zagranicą;
  4. koordynacja działań związanych z zapewnieniem pełnej funkcjonalności podstrefy Lubartów;
  5. współpraca z Agencją Rozwoju Przemysłu, Polską Agencją Informacji i Inwestycji oraz stowarzyszeniami, klastrami, organizacjami otoczenia biznesu, środowiskami gospodarczymi i naukowymi w zakresie działań służących rozwojowi gospodarczemu Miasta;
  6. tworzenie i aktualizacja baz danych przedsiębiorców, inwestorów i instytucji otoczenia biznesu;
  7. wyszukiwanie w dostępnych bazach (w kraju i zagranicą) informacji na temat potencjalnych partnerów gospodarczych;
  8. przygotowywanie wniosków o dofinansowanie z funduszy pozabudżetowych na zadania związane z promocją gospodarczą Miasta;
  9. obsługa przedsiębiorców w zakresie zasad i wymogów podejmowania działalności gospodarczej;
  10. prowadzenie spraw związanych z Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej;
  11. przyjmowanie, sprawdzanie wniosków CEIDG-l i przekazywanie ich do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej po przekształceniu w formę dokumentu elektronicznego;
  12. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
  13. prowadzenie ewidencji obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie;
  14. opiniowanie prowadzenia aptek ogólnodostępnych;
  15. wydawanie na wniosek zainteresowanych kopii dokumentów o prowadzeniu działalności gospodarczej, znajdujących się w dokumentacji archiwalnej;
  16. tworzenie banku informacji o stanie gospodarczym Miasta, podmiotach gospodarczych, oraz projektowanych zamierzeniach gospodarczych.

4. W zakresie inwestycji:

  1. przygotowywanie informacji o potrzebach i możliwościach w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych Miasta;
  2. współpraca z Wydziałem Infrastruktury Miejskiej w celu ustalania potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej;
  3. prowadzenie uzgodnień dokumentacji projektowych w Powiatowym Zespole Uzgodnienia i Dokumentacji w zakresie infrastruktury komunalnej;
  4. koordynowanie wykonawstwa inwestycji oraz zapewnienie prawidłowego nadzoru nad realizacją zadań inwestycyjnych pozostających we właściwości wydziału;
  5. podejmowanie działań i wykonywanie czynności związanych z pełnieniem funkcji inwestora dla inwestycji realizowanych przez wydział,
    a w szczególności:
    a) przygotowywanie zakresu rzeczowego dla zlecanych projektów budowlanych wraz z wstępną wyceną zadania;
    b) opracowywanie i prowadzenie dokumentacji zadań inwestycyjnych i remontowych;
    c) współpraca z projektantem w trakcie realizacji zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej;
    d) prowadzenie całokształtu spraw związanych z oceną, zatwierdzaniem i odbiorem dokumentacji projektowych;
    e) przygotowanie wykazu nieruchomości niezbędnych do zrealizowania inwestycji celem przekazania do Wydziału Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa dla pozyskania ich na cele inwestycyjne;
    f) przygotowywanie wniosków o wydanie decyzji i pozwoleń niezbędnych dla realizacji planowanych zadań inwestycyjnych;
    g) sporządzanie projektów umów określających wzajemne zobowiązania i świadczenia inwestora związane z realizacją inwestycji i przyszłym jej funkcjonowaniem;
    h) przekazanie wykonawcom placu budowy;
    i) sprawowanie bieżącego nadzoru nad wykonaniem umowy przez wykonawców, inspektorów nadzoru i innych, w zakresie jakości wykonania i kosztów realizacji inwestycji;
    j) zawiadamianie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o rozpoczęciu i zakończeniu inwestycji;
    k) organizowanie i udział w odbiorach końcowych zrealizowanych inwestycji;
    l) organizowanie przeglądów przed upływem okresu gwarancyjnego;
    m) organizowanie odbiorów gwarancyjnych i przekazywanie Wydziałowi Finansowemu dyspozycji w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy dla inwestycji;
    n) prawidłowe rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych oraz przekazywanie zrealizowanych zadań do eksploatacji;
    o) sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych.
  6. współpraca z Wydziałem Infrastruktury Miejskiej w zakresie dokonywania ocen utrzymania zasobu mieszkaniowego Miasta we właściwym stanie technicznym, oraz określania potrzeb remontowych w tym zakresie;
  7. współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie realizowanych przez nie inwestycji i remontów obiektów miejskich.

5. Wykonywanie zadań niezbędnych do zachowania warunków trwałości projektu pod nazwą "Lubartów przyjazny środowisku - wykorzystanie energii słonecznej szansą na poprawę jakości powietrza".


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator Administrator
Data wytworzenia informacji:
2013-04-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-10