Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Burmistrz Miasta
Data utworzenia
2013-06-18
Opis
Burmistrz
Krzysztof Paśnik
Tel. sekretariat: 81 855-22-73, 81 855-25-86
Przyjmowanie interesantów: w dni pracy Urzędu 7:30 - 15:30
Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz;
- inicjowanie i podejmowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym niezastrzeżonych na rzecz innych organów i podmiotów;
- organizowanie współpracy z organami administracji samorządowej i rządowej oraz nadzorowanie wykonywania zadań zleconych i powierzonych;
- wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzeń w przypadkach niecierpiących zwłoki określonych ustawą o samorządzie gminnym;
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- upoważnianie Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- nadzór nad gospodarką finansową Miasta oraz koordynowanie spraw dotyczących gospodarki finansowej gminy;
- składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z bieżącym funkcjonowaniem Miasta i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
- składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem oraz udzielanie upoważnień Zastępcy Burmistrza bądź łącznie Zastępcy Burmistrza i innej osobie do składania oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem;
- powoływanie i odwoływanie Zastępcy Burmistrza, zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych miasta oraz pracowników Urzędu;
- występowanie do Rady z wnioskiem w sprawie powołania i odwołania Skarbnika;
- udzielanie pełnomocnictw kierownikom jednostek organizacyjnych miasta;
- przygotowywanie i przedkładanie Radzie projektów uchwał, określanie sposobu wykonania uchwał oraz udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz składanie sprawozdań z wykonywania uchwał Rady;
- publikacja uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej, sprawozdań z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał właściwym organom nadzoru;
- udzielanie pełnomocnictw procesowych do reprezentowania Gminy i Urzędu;
- pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Miasta Lubartów;
- wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego;
- realizacja Programu Rozwoju Miasta;
- gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu;
- nadzór i realizacja celów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- dokonywanie innych czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za Urząd, jako pracodawcę;
- rozpatrywanie skarg, wniosków oraz petycji;
- nadzorowanie funkcjonującego w Urzędzie systemu kontroli zarządczej;
- wykonywanie zadań wynikających ze sprawowania funkcji Zgromadzenia Wspólników w spółkach komunalnych Miasta;
- sprawowanie nadzoru i koordynacja spraw z zakresu rolnictwa, planowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami;
- nadzorowanie i koordynacja zadań w zakresie współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
- nadzór nad realizacją zadań z zakresu promocji Miasta oraz komunikacji społecznej;
- uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych;
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, Regulamin oraz uchwały Rady;
- nadzorowanie załatwiania spraw z zakresu działania komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych Miasta bezpośrednio podległych Burmistrzowi, wymienionych w Regulaminie, zgodnie ze schematem organizacyjnym stanowiącym załącznik do niniejszego Regulaminu.
Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad podległymi sobie komórkami organizacyjnymi.
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Dudziak Robert
Dodano do BIP dnia: 2018-12-27 12:37:01
Dodano do BIP dnia: 2018-12-27 12:37:01