Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Lubartów

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Burmistrz Miasta
Data utworzenia
2013-06-18
Opis

Burmistrz

Krzysztof Paśnik

Tel. sekretariat: 81 855-22-73, 81 855-25-86

Przyjmowanie interesantów: w dni pracy Urzędu 7:30 - 15:30

Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:

  1. kierowanie bieżącymi sprawami Miasta i reprezentowanie Miasta i Urzędu na zewnątrz;
  2. inicjowanie i podejmowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym niezastrzeżonych na rzecz innych organów i podmiotów;
  3. organizowanie współpracy z organami administracji samorządowej i rządowej oraz nadzorowanie wykonywania zadań zleconych i powierzonych;
  4. wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzeń w przypadkach niecierpiących zwłoki określonych ustawą o samorządzie gminnym;
  5. wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  6. upoważnianie Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  7. nadzór nad gospodarką finansową Miasta oraz koordynowanie spraw dotyczących gospodarki finansowej gminy;
  8. składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z bieżącym funkcjonowaniem Miasta i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
  9. składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem oraz udzielanie upoważnień Zastępcy Burmistrza bądź łącznie Zastępcy Burmistrza i innej osobie do składania oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem;
  10. powoływanie i odwoływanie Zastępcy Burmistrza, zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych miasta oraz pracowników Urzędu;
  11. występowanie do Rady z wnioskiem w sprawie powołania i odwołania Skarbnika;
  12. udzielanie pełnomocnictw kierownikom jednostek organizacyjnych miasta;
  13. przygotowywanie i przedkładanie Radzie projektów uchwał, określanie sposobu wykonania uchwał oraz udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz składanie sprawozdań z wykonywania uchwał Rady;
  14. publikacja uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej, sprawozdań z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał właściwym organom nadzoru;
  15. udzielanie pełnomocnictw procesowych do reprezentowania Gminy i Urzędu;
  16. pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Miasta Lubartów;
  17. wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego;
  18. realizacja Programu Rozwoju Miasta;
  19. gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu;
  20. nadzór i realizacja celów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  21. dokonywanie innych czynności w sprawach z zakresu prawa pracy za Urząd, jako pracodawcę;
  22. rozpatrywanie skarg, wniosków oraz petycji;
  23. nadzorowanie funkcjonującego w Urzędzie systemu kontroli zarządczej;
  24. wykonywanie zadań wynikających ze sprawowania funkcji Zgromadzenia Wspólników w spółkach komunalnych Miasta;
  25. sprawowanie nadzoru i koordynacja spraw z zakresu rolnictwa, planowania przestrzennego i gospodarki nieruchomościami;
  26. nadzorowanie i koordynacja zadań w zakresie współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
  27. nadzór nad realizacją zadań z zakresu promocji Miasta oraz komunikacji społecznej;
  28. uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych;
  29. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa, Regulamin oraz uchwały Rady;
  30. nadzorowanie załatwiania spraw z zakresu działania komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych Miasta bezpośrednio podległych Burmistrzowi, wymienionych w Regulaminie, zgodnie ze schematem organizacyjnym stanowiącym załącznik do niniejszego Regulaminu.

Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad podległymi sobie komórkami organizacyjnymi.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Dudziak Robert
Dodano do BIP dnia: 2018-12-27 12:37:01